نمایه کلیدواژه ها

آ

  • آخرین نوار کراپ ژان پل سارتر و “باور غلط” در نمایشنامه آخرین نوار کراپ اثر ساموئل بکت [دوره 24، شماره 1، 1398، صفحه 221-232]
  • آزادی بررسی تطبیقی مضمون‌های محوری در شعر احمد شاملو و شارل بودلر [دوره 24، شماره 1، 1398، صفحه 167-192]
  • آشنای غریب روزمرگی و غرابت تشویش آور آن در خودنگاره ی سبز نوشته ماری ایندیای [دوره 24، شماره 1، 1398، صفحه 69-94]
  • آشوب دلالت‌های معرفت‌شناختی از منظر زیبایی‌شناسی نظریه‌ی "آشوب" در نمایشنامه‌ی آرکادیا اثر تام استاپرد [دوره 24، شماره 1، 1398، صفحه 5-22]
  • آنتروپی دلالت‌های معرفت‌شناختی از منظر زیبایی‌شناسی نظریه‌ی "آشوب" در نمایشنامه‌ی آرکادیا اثر تام استاپرد [دوره 24، شماره 1، 1398، صفحه 5-22]

ا

  • ادبیات تطبیقی بررسی تطبیقی عنصر شخصیت در داستانهای "عهد الشیطان" توفیق الحکیم و "فاوست" گوته [دوره 24، شماره 1، 1398، صفحه 149-166]
  • ادوارد باند تروریسم در برابر زیست‌قدرت: خوانش مفهوم پساسراسربین و نظارت سیال در نمایشنامه زیرزمین اثر ادوارد باند [دوره 24، شماره 1، 1398، صفحه 233-250]
  • اریک لاندوفسکی بررسی و تحلیل سبک‌ زندگی نیما یوشیج در نامه های او (بر پایه‌ی الگوی اریک لاندوفسکی) [دوره 24، شماره 1، 1398، صفحه 119-148]
  • اگزیستانسیالیسم ژان پل سارتر و “باور غلط” در نمایشنامه آخرین نوار کراپ اثر ساموئل بکت [دوره 24، شماره 1، 1398، صفحه 221-232]
  • امپراطوری تروریسم در برابر زیست‌قدرت: خوانش مفهوم پساسراسربین و نظارت سیال در نمایشنامه زیرزمین اثر ادوارد باند [دوره 24، شماره 1، 1398، صفحه 233-250]
  • انباشت خوانش نشانه شناختی «کتیبه» اخوان [دوره 24، شماره 1، 1398، صفحه 283-306]

ب

  • بارداری بررسی رئالیسم کارناوالی-تلخ خند و صدای دیگری از منظر باختین در شعر ”استعاره ها“ اثر سیلویا پلت [دوره 24، شماره 1، 1398، صفحه 269-282]
  • بدن زن بررسی رئالیسم کارناوالی-تلخ خند و صدای دیگری از منظر باختین در شعر ”استعاره ها“ اثر سیلویا پلت [دوره 24، شماره 1، 1398، صفحه 269-282]
  • بودلر بررسی تطبیقی مضمون‌های محوری در شعر احمد شاملو و شارل بودلر [دوره 24، شماره 1، 1398، صفحه 167-192]

پ

  • پرنسس تصاویر از آنچه می‌بینید پیچیده‌تر هستند: تحلیل ایدئولوژی بصری در طرح‌های جلد‌ پرنسس نوشتۀ جین سسون [دوره 24، شماره 1، 1398، صفحه 193-220]
  • پساسراسربین تروریسم در برابر زیست‌قدرت: خوانش مفهوم پساسراسربین و نظارت سیال در نمایشنامه زیرزمین اثر ادوارد باند [دوره 24، شماره 1، 1398، صفحه 233-250]

ت

  • تاریخ اجتماعی تحلیل و بررسی بازنماییِ تاریخ اجتماعی در رمان تاریخی بر مبنای دیدگاه جرج لوکاچ [دوره 24، شماره 1، 1398، صفحه 43-68]
  • تاریخ از پایین تحلیل و بررسی بازنماییِ تاریخ اجتماعی در رمان تاریخی بر مبنای دیدگاه جرج لوکاچ [دوره 24، شماره 1، 1398، صفحه 43-68]
  • تروریسم تروریسم در برابر زیست‌قدرت: خوانش مفهوم پساسراسربین و نظارت سیال در نمایشنامه زیرزمین اثر ادوارد باند [دوره 24، شماره 1، 1398، صفحه 233-250]
  • تنزل بررسی رئالیسم کارناوالی-تلخ خند و صدای دیگری از منظر باختین در شعر ”استعاره ها“ اثر سیلویا پلت [دوره 24، شماره 1، 1398، صفحه 269-282]
  • توده های مردم تحلیل و بررسی بازنماییِ تاریخ اجتماعی در رمان تاریخی بر مبنای دیدگاه جرج لوکاچ [دوره 24، شماره 1، 1398، صفحه 43-68]
  • توفیق الحکیم بررسی تطبیقی عنصر شخصیت در داستانهای "عهد الشیطان" توفیق الحکیم و "فاوست" گوته [دوره 24، شماره 1، 1398، صفحه 149-166]

ج

  • جورج لوکاچ تحلیل و بررسی بازنماییِ تاریخ اجتماعی در رمان تاریخی بر مبنای دیدگاه جرج لوکاچ [دوره 24، شماره 1، 1398، صفحه 43-68]

ح

  • حامل بررسی رئالیسم کارناوالی-تلخ خند و صدای دیگری از منظر باختین در شعر ”استعاره ها“ اثر سیلویا پلت [دوره 24، شماره 1، 1398، صفحه 269-282]
  • حسب‏ حال بازتاب بُن‏ مایه‏ های اعتراف و حسب حال (Confessional Poetry) در شعر انگلیسی و فارسی: بررسی سروده ‏هایی از رابرت لووِل و سهراب سپهری [دوره 24، شماره 1، 1398، صفحه 95-118]

خ

  • خانه روزمرگی و غرابت تشویش آور آن در خودنگاره ی سبز نوشته ماری ایندیای [دوره 24، شماره 1، 1398، صفحه 69-94]
  • خودآگاهی ژان پل سارتر و “باور غلط” در نمایشنامه آخرین نوار کراپ اثر ساموئل بکت [دوره 24، شماره 1، 1398، صفحه 221-232]

د

  • داستان واکاوی عناصر گروتسک در هری پاتر بر اساس رویکرد کایزر [دوره 24، شماره 1، 1398، صفحه 23-42]

ر

  • رابرت لووِل بازتاب بُن‏ مایه‏ های اعتراف و حسب حال (Confessional Poetry) در شعر انگلیسی و فارسی: بررسی سروده ‏هایی از رابرت لووِل و سهراب سپهری [دوره 24، شماره 1، 1398، صفحه 95-118]
  • ریفاتر خوانش نشانه شناختی «کتیبه» اخوان [دوره 24، شماره 1، 1398، صفحه 283-306]
  • رمان تاریخی تحلیل و بررسی بازنماییِ تاریخ اجتماعی در رمان تاریخی بر مبنای دیدگاه جرج لوکاچ [دوره 24، شماره 1، 1398، صفحه 43-68]
  • رمان دلبند گفتمان سازی و منازعات گفتمانی در رمان دلبند از تونی موریسون [دوره 24، شماره 1، 1398، صفحه 251-268]
  • روزمرگی روزمرگی و غرابت تشویش آور آن در خودنگاره ی سبز نوشته ماری ایندیای [دوره 24، شماره 1، 1398، صفحه 69-94]
  • رئالیسم کارناوالی-تلخ خند بررسی رئالیسم کارناوالی-تلخ خند و صدای دیگری از منظر باختین در شعر ”استعاره ها“ اثر سیلویا پلت [دوره 24، شماره 1، 1398، صفحه 269-282]

ز

  • زیبایی‌شناختی دلالت‌های معرفت‌شناختی از منظر زیبایی‌شناسی نظریه‌ی "آشوب" در نمایشنامه‌ی آرکادیا اثر تام استاپرد [دوره 24، شماره 1، 1398، صفحه 5-22]
  • زیرزمین تروریسم در برابر زیست‌قدرت: خوانش مفهوم پساسراسربین و نظارت سیال در نمایشنامه زیرزمین اثر ادوارد باند [دوره 24، شماره 1، 1398، صفحه 233-250]
  • زیست‌قدرت تروریسم در برابر زیست‌قدرت: خوانش مفهوم پساسراسربین و نظارت سیال در نمایشنامه زیرزمین اثر ادوارد باند [دوره 24، شماره 1، 1398، صفحه 233-250]
  • زنانگی روزمرگی و غرابت تشویش آور آن در خودنگاره ی سبز نوشته ماری ایندیای [دوره 24، شماره 1، 1398، صفحه 69-94]
  • زن شرقی تصاویر از آنچه می‌بینید پیچیده‌تر هستند: تحلیل ایدئولوژی بصری در طرح‌های جلد‌ پرنسس نوشتۀ جین سسون [دوره 24، شماره 1، 1398، صفحه 193-220]

س

  • سبک زندگی بررسی و تحلیل سبک‌ زندگی نیما یوشیج در نامه های او (بر پایه‌ی الگوی اریک لاندوفسکی) [دوره 24، شماره 1، 1398، صفحه 119-148]
  • سهراب سپهری بازتاب بُن‏ مایه‏ های اعتراف و حسب حال (Confessional Poetry) در شعر انگلیسی و فارسی: بررسی سروده ‏هایی از رابرت لووِل و سهراب سپهری [دوره 24، شماره 1، 1398، صفحه 95-118]

ش

  • شاملو بررسی تطبیقی مضمون‌های محوری در شعر احمد شاملو و شارل بودلر [دوره 24، شماره 1، 1398، صفحه 167-192]
  • شعر اعتراف بازتاب بُن‏ مایه‏ های اعتراف و حسب حال (Confessional Poetry) در شعر انگلیسی و فارسی: بررسی سروده ‏هایی از رابرت لووِل و سهراب سپهری [دوره 24، شماره 1، 1398، صفحه 95-118]
  • شعر سپید بررسی تطبیقی مضمون‌های محوری در شعر احمد شاملو و شارل بودلر [دوره 24، شماره 1، 1398، صفحه 167-192]
  • شعر قرن بیستم بازتاب بُن‏ مایه‏ های اعتراف و حسب حال (Confessional Poetry) در شعر انگلیسی و فارسی: بررسی سروده ‏هایی از رابرت لووِل و سهراب سپهری [دوره 24، شماره 1، 1398، صفحه 95-118]
  • شگرف روزمرگی و غرابت تشویش آور آن در خودنگاره ی سبز نوشته ماری ایندیای [دوره 24، شماره 1، 1398، صفحه 69-94]

ص

  • صدای دیگری بررسی رئالیسم کارناوالی-تلخ خند و صدای دیگری از منظر باختین در شعر ”استعاره ها“ اثر سیلویا پلت [دوره 24، شماره 1، 1398، صفحه 269-282]

ط

  • طرح جلد تصاویر از آنچه می‌بینید پیچیده‌تر هستند: تحلیل ایدئولوژی بصری در طرح‌های جلد‌ پرنسس نوشتۀ جین سسون [دوره 24، شماره 1، 1398، صفحه 193-220]

ع

  • عشق بررسی تطبیقی مضمون‌های محوری در شعر احمد شاملو و شارل بودلر [دوره 24، شماره 1، 1398، صفحه 167-192]
  • عهدالشیطان بررسی تطبیقی عنصر شخصیت در داستانهای "عهد الشیطان" توفیق الحکیم و "فاوست" گوته [دوره 24، شماره 1، 1398، صفحه 149-166]

ف

  • فاوست بررسی تطبیقی عنصر شخصیت در داستانهای "عهد الشیطان" توفیق الحکیم و "فاوست" گوته [دوره 24، شماره 1، 1398، صفحه 149-166]
  • فرم دلالت‌های معرفت‌شناختی از منظر زیبایی‌شناسی نظریه‌ی "آشوب" در نمایشنامه‌ی آرکادیا اثر تام استاپرد [دوره 24، شماره 1، 1398، صفحه 5-22]
  • فمنیسم پسااستعمار تصاویر از آنچه می‌بینید پیچیده‌تر هستند: تحلیل ایدئولوژی بصری در طرح‌های جلد‌ پرنسس نوشتۀ جین سسون [دوره 24، شماره 1، 1398، صفحه 193-220]

ک

  • کایزر واکاوی عناصر گروتسک در هری پاتر بر اساس رویکرد کایزر [دوره 24، شماره 1، 1398، صفحه 23-42]
  • کتیبه اخوان خوانش نشانه شناختی «کتیبه» اخوان [دوره 24، شماره 1، 1398، صفحه 283-306]
  • کلان روایت گفتمان سازی و منازعات گفتمانی در رمان دلبند از تونی موریسون [دوره 24، شماره 1، 1398، صفحه 251-268]

گ

  • گروتسک واکاوی عناصر گروتسک در هری پاتر بر اساس رویکرد کایزر [دوره 24، شماره 1، 1398، صفحه 23-42]
  • گروه غیر بررسی و تحلیل سبک‌ زندگی نیما یوشیج در نامه های او (بر پایه‌ی الگوی اریک لاندوفسکی) [دوره 24، شماره 1، 1398، صفحه 119-148]
  • گروه مرجع بررسی و تحلیل سبک‌ زندگی نیما یوشیج در نامه های او (بر پایه‌ی الگوی اریک لاندوفسکی) [دوره 24، شماره 1، 1398، صفحه 119-148]
  • گفتمان گفتمان سازی و منازعات گفتمانی در رمان دلبند از تونی موریسون [دوره 24، شماره 1، 1398، صفحه 251-268]
  • گوته بررسی تطبیقی عنصر شخصیت در داستانهای "عهد الشیطان" توفیق الحکیم و "فاوست" گوته [دوره 24، شماره 1، 1398، صفحه 149-166]

م

  • ماتریس ساختاری خوانش نشانه شناختی «کتیبه» اخوان [دوره 24، شماره 1، 1398، صفحه 283-306]
  • محتوا دلالت‌های معرفت‌شناختی از منظر زیبایی‌شناسی نظریه‌ی "آشوب" در نمایشنامه‌ی آرکادیا اثر تام استاپرد [دوره 24، شماره 1، 1398، صفحه 5-22]
  • مرگ بررسی تطبیقی مضمون‌های محوری در شعر احمد شاملو و شارل بودلر [دوره 24، شماره 1، 1398، صفحه 167-192]
  • معرفت‌شناختی دلالت‌های معرفت‌شناختی از منظر زیبایی‌شناسی نظریه‌ی "آشوب" در نمایشنامه‌ی آرکادیا اثر تام استاپرد [دوره 24، شماره 1، 1398، صفحه 5-22]
  • مفصل بندی گفتمان سازی و منازعات گفتمانی در رمان دلبند از تونی موریسون [دوره 24، شماره 1، 1398، صفحه 251-268]
  • ملال بررسی تطبیقی مضمون‌های محوری در شعر احمد شاملو و شارل بودلر [دوره 24، شماره 1، 1398، صفحه 167-192]
  • منطق گفتگویی گفتمان سازی و منازعات گفتمانی در رمان دلبند از تونی موریسون [دوره 24، شماره 1، 1398، صفحه 251-268]
  • موریسون گفتمان سازی و منازعات گفتمانی در رمان دلبند از تونی موریسون [دوره 24، شماره 1، 1398، صفحه 251-268]

ن

  • نابهنجاری واکاوی عناصر گروتسک در هری پاتر بر اساس رویکرد کایزر [دوره 24، شماره 1، 1398، صفحه 23-42]
  • ناهماهنگی واکاوی عناصر گروتسک در هری پاتر بر اساس رویکرد کایزر [دوره 24، شماره 1، 1398، صفحه 23-42]
  • نشانه‌شناسی اجتماعی تصویر تصاویر از آنچه می‌بینید پیچیده‌تر هستند: تحلیل ایدئولوژی بصری در طرح‌های جلد‌ پرنسس نوشتۀ جین سسون [دوره 24، شماره 1، 1398، صفحه 193-220]
  • نشانه شناسی شعر خوانش نشانه شناختی «کتیبه» اخوان [دوره 24، شماره 1، 1398، صفحه 283-306]
  • نظارت سیال تروریسم در برابر زیست‌قدرت: خوانش مفهوم پساسراسربین و نظارت سیال در نمایشنامه زیرزمین اثر ادوارد باند [دوره 24، شماره 1، 1398، صفحه 233-250]
  • نیما یوشیج بررسی و تحلیل سبک‌ زندگی نیما یوشیج در نامه های او (بر پایه‌ی الگوی اریک لاندوفسکی) [دوره 24، شماره 1، 1398، صفحه 119-148]

ه

  • هیپوگرام خوانش نشانه شناختی «کتیبه» اخوان [دوره 24، شماره 1، 1398، صفحه 283-306]
  • هری پاتر واکاوی عناصر گروتسک در هری پاتر بر اساس رویکرد کایزر [دوره 24، شماره 1، 1398، صفحه 23-42]