ایجاد توجهتاًثیر عناصر انسجام متنی به طور همزمان با خواندن متن بر میزان درک مطلب خواندن متن های مختلف توسط دانشجویان انگلیسی در ایران [دوره 11، شماره 32، 1385]
اخلاقنقش مذهب در تحول و تکامل روحی شخصیت زنان در آثار لف تالستوی [دوره 11، شماره 35، 1385]
ادبیاتآفرینش اثر ادبی از دیدگاه پروست و بارس [دوره 11، شماره 34، 1385]
ادبیات آمریکای لاتین‹‹جزیره ای در نیمروز››: بهشت گمشده [دوره 11، شماره 31، 1385]
ادبیات تخیلی‹‹جزیره ای در نیمروز››: بهشت گمشده [دوره 11، شماره 31، 1385]
انتخاب لغتبودن یا نبودن: برای یافتن معیارهای عینی جهت ارزسیابی مهارت نگارش [دوره 11، شماره 32، 1385]
انسان باوریظهور زنان ایرانی در حوزة فعالیتهای اجتماعی و ادبی [دوره 11، شماره 36، 1385]
انسجام متنتاًثیر عناصر انسجام متنی به طور همزمان با خواندن متن بر میزان درک مطلب خواندن متن های مختلف توسط دانشجویان انگلیسی در ایران [دوره 11، شماره 32، 1385]
انگشترشیوه های کاربرد داستان در داستان و ریشه های شرقی آن در ادبیات [دوره 11، شماره 30، 1385]
انواع آزمونتحلیل آزمون های ارزشیابی پیشرفت یادگیری بر پایه آزمون های الکترونیکی سایت Passwort Deutsch [دوره 11، شماره 33، 1385]
انواع کتابهای درسیالگوی نوینی از کتاب درسی زبان روسی برای دانشجویان رشتة زبان روسی در ایران: [دوره 11، شماره 35، 1385]
ب
باربی درویلیبررسی ابعاد روانشناختی زن در شیطان صفتان اثر باربی درویلی [دوره 11، شماره 33، 1385]
باروکجلوه هایی از مکتب باروک در رباعیات خیام [دوره 11، شماره 33، 1385]
بی اعتناییبدرود جویس با کلان روایتها: نگاهب به بیداری خانواده فینگانها [دوره 11، شماره 32، 1385]
بیداری خانواده فینگانهابدرود جویس با کلان روایتها: نگاهب به بیداری خانواده فینگانها [دوره 11، شماره 32، 1385]
بر سر چاه شاهینبر سر چاه شاهین یا خرد اودین؟ [دوره 11، شماره 31، 1385]
برسونزبان ادبیات‘ زبان سینما
مقابله متن داستان نوین موشت و فیلم موشت [دوره 11، شماره 31، 1385]
برگردان فیلمرسانه های جمعی و زبان [دوره 11، شماره 30، 1385]
برنانوسزبان ادبیات‘ زبان سینما
مقابله متن داستان نوین موشت و فیلم موشت [دوره 11، شماره 31، 1385]
بعد روانشناختیبررسی ابعاد روانشناختی زن در شیطان صفتان اثر باربی درویلی [دوره 11، شماره 33، 1385]
بینامتنیجایگاه خلاقیت ادبی در شبیه سازی یک اثر [دوره 11، شماره 30، 1385]
پ
پیچیدگی گرامریارزیابی واژگان: بررسی نقش پیچیدگی ساختار گرامری متن و دانش نحوی [دوره 11، شماره 32، 1385]
پرسشنامهنقش معلم در دوره فرامتد [دوره 11، شماره 32، 1385]
پرسشنامه مکنزیهوشهای چند گانه : آرای از یک کلاس نگارش [دوره 11، شماره 32، 1385]
پیرنگپژوهشی بر عنصر پیرنگ [دوره 11، شماره 33، 1385]
پروفسور پری آبراژنسکیجایگاه داستان قلب سگی در آثار میخاییل بولگاکف [دوره 11، شماره 31، 1385]
پسامدرنبدرود جویس با کلان روایتها: نگاهب به بیداری خانواده فینگانها [دوره 11، شماره 32، 1385]
پنچتنترهبر سر چاه شاهین یا خرد اودین؟ [دوره 11، شماره 31، 1385]
پوچیاندیشة مرگ بهمثابة پایان همه چیز در آثار هدایت [دوره 11، شماره 36، 1385]
پوشکینبررسی نقش و تأثیر مفاهیم قرآنی و شرقی در پیدایش شعر
تأسی از قرآن پوشکین [دوره 11، شماره 30، 1385]
پیوندهای انسجامیتاًثیر عناصر انسجام متنی به طور همزمان با خواندن متن بر میزان درک مطلب خواندن متن های مختلف توسط دانشجویان انگلیسی در ایران [دوره 11، شماره 32، 1385]
ت
تأسی از قرآنبررسی نقش و تأثیر مفاهیم قرآنی و شرقی در پیدایش شعر
تأسی از قرآن پوشکین [دوره 11، شماره 30، 1385]
تثبیت متنپژوهش متن ، اسکار وایلند و شکل گیری دریافت عمومی از آثار وی در قرن بیستم [دوره 11، شماره 33، 1385]
تجانس های فکریولتر در مکتب سعدی
برخی تجانس ها در سبک و اندیشه [دوره 11، شماره 30، 1385]
تجانس های کلامیولتر در مکتب سعدی
برخی تجانس ها در سبک و اندیشه [دوره 11، شماره 30، 1385]
تحلیل رکراسیونهوشهای چند گانه : آرای از یک کلاس نگارش [دوره 11، شماره 32، 1385]
ترجمهرسانه های جمعی و زبان [دوره 11، شماره 30، 1385]
ترجمهبررسی تقابلی افعال انعکاسی دو طرفه در زبان های فارسی و اسپانیایی [دوره 11، شماره 30، 1385]
ترجمه ای راستینزبان ادبیات‘ زبان سینما
مقابله متن داستان نوین موشت و فیلم موشت [دوره 11، شماره 31، 1385]
ترجمه انگلیسی سوره حمدمطالعه تطبیقی ترجمه های انگلیسی سوره حمد [دوره 11، شماره 31، 1385]
ترجمه انگلیسی قرآنمطالعه تطبیقی ترجمه های انگلیسی سوره حمد [دوره 11، شماره 31، 1385]
ترجمه متون مذهبیمطالعه تطبیقی ترجمه های انگلیسی سوره حمد [دوره 11، شماره 31، 1385]
تست لغت مستقل از متنارزیابی واژگان: بررسی نقش پیچیدگی ساختار گرامری متن و دانش نحوی [دوره 11، شماره 32، 1385]
تست لغت وابسته به متنارزیابی واژگان: بررسی نقش پیچیدگی ساختار گرامری متن و دانش نحوی [دوره 11، شماره 32، 1385]
تطابقبررسی تقابلی افعال انعکاسی دو طرفه در زبان های فارسی و اسپانیایی [دوره 11، شماره 30، 1385]
تطبیقیمفهوم مقولة وجه در زبان روسی و مقایسة آن در زبان فارسی [دوره 11، شماره 35، 1385]
تعادل ترجمه ایمطالعه تطبیقی ترجمه های انگلیسی سوره حمد [دوره 11، شماره 31، 1385]
تعادل واژگانیمطالعه تطبیقی ترجمه های انگلیسی سوره حمد [دوره 11، شماره 31، 1385]
تعامل مکالمهایتفاوتهای زبانی میان گویشوران مرد و زن ایرانی در برخی موقعیتهای تعامل مکالمهای بر پایة میزان کلام (Amount of Speech) [دوره 11، شماره 34، 1385]
تغییرپژوهشی بر عنصر پیرنگ [دوره 11، شماره 33، 1385]
تفاوتکمدی الهی و منطق الطیر : نگاهی به تفاوت ها و شباهت ها [دوره 11، شماره 33، 1385]
تک زبانهپدیده دوزبانگی: عامل بازدارنده یا تقویت کننده؟ [دوره 11، شماره 32، 1385]
تکیهمقایسه مشخصه های زبرزنجیری در زبان های فارسی و ژاپنی [دوره 11، شماره 33، 1385]
تلفظرده بندی خصوصیات اصوات زبان روسی وتوصیف حیطه های کاربردی آن [دوره 11، شماره 31، 1385]
تمثیلوهمناک در ادبیات کهن ایران [دوره 11، شماره 34، 1385]
تنهاییعلل وجود عنصر تنهایی در آثار میخاییل لرمانتف [دوره 11، شماره 34، 1385]
توانایی زبانیبررسی رابطه بین خلاقیت، راهبردهای یادگیری زبان و توانایی زبانی [دوره 11، شماره 32، 1385]
توسنآشکارسازی یک واحد خاص تحلیل مضمونی در دوربین عکاسی [دوره 11، شماره 36، 1385]
تئوری هوشهای چند گانههوشهای چند گانه : آرای از یک کلاس نگارش [دوره 11، شماره 32، 1385]
ج
جادوزبان جادو در فرهنگ عامه [دوره 11، شماره 36، 1385]
جامعة زبانیتفاوتهای زبانی میان گویشوران مرد و زن ایرانی در برخی موقعیتهای تعامل مکالمهای بر پایة میزان کلام (Amount of Speech) [دوره 11، شماره 34، 1385]
جامعة مسکویینقش مذهب در تحول و تکامل روحی شخصیت زنان در آثار لف تالستوی [دوره 11، شماره 35، 1385]
جامعهرسانه های جمعی و زبان [دوره 11، شماره 30، 1385]
جاودانگیبر سر چاه شاهین یا خرد اودین؟ [دوره 11، شماره 31، 1385]
جاودانگیآفرینش اثر ادبی از دیدگاه پروست و بارس [دوره 11، شماره 34، 1385]
جملة بدون شخصتحلیل مقابلهای ساختارهای مجهول زبان روسی و فارسی [دوره 11، شماره 35، 1385]
جملهبررسی تأثیر دستوری متقابل نهاد و گزاره در جملات روسی [دوره 11، شماره 33، 1385]
جنبش اصلاحاتگالیله و انتخاب زبان [دوره 11، شماره 33، 1385]
جنبش روشنگریگالیله و انتخاب زبان [دوره 11، شماره 33، 1385]
جنسیتتفاوتهای زبانی میان گویشوران مرد و زن ایرانی در برخی موقعیتهای تعامل مکالمهای بر پایة میزان کلام (Amount of Speech) [دوره 11، شماره 34، 1385]
جهان بینینقش کشورشناسی در آموزش زبان روسی به خارجیان [دوره 11، شماره 35، 1385]
جهت گیریملیالگوی نوینی از کتاب درسی زبان روسی برای دانشجویان رشتة زبان روسی در ایران: [دوره 11، شماره 35، 1385]
ح
حرکتجلوه هایی از مکتب باروک در رباعیات خیام [دوره 11، شماره 33، 1385]
حس آگاهی متاکوهیسیوتاًثیر عناصر انسجام متنی به طور همزمان با خواندن متن بر میزان درک مطلب خواندن متن های مختلف توسط دانشجویان انگلیسی در ایران [دوره 11، شماره 32، 1385]
حقیقت علمیگالیله و انتخاب زبان [دوره 11، شماره 33، 1385]
حقوق اسلامیمشکلات مربوط به ترجمة متون حقوقی در ایران [دوره 11، شماره 35، 1385]
خ
خیامجلوه هایی از مکتب باروک در رباعیات خیام [دوره 11، شماره 33، 1385]
خلاقیتجایگاه خلاقیت ادبی در شبیه سازی یک اثر [دوره 11، شماره 30، 1385]
خلاقیتبررسی رابطه بین خلاقیت، راهبردهای یادگیری زبان و توانایی زبانی [دوره 11، شماره 32، 1385]
خولیو کورتاسار‹‹جزیره ای در نیمروز››: بهشت گمشده [دوره 11، شماره 31، 1385]
د
دارم نوینروشنگری در بوته آزمایش: نگاهی به نمایشنامه دشمن مردم [دوره 11، شماره 31، 1385]
داستایفسکیبررسی مضامین اسلامی در برخی آثار فیودور داستایفسکی
و علل گرایش نویسنده به آن [دوره 11، شماره 30، 1385]
دانش زبانیارزیابی واژگان: بررسی نقش پیچیدگی ساختار گرامری متن و دانش نحوی [دوره 11، شماره 32، 1385]
دانش گرامرپدیده دوزبانگی: عامل بازدارنده یا تقویت کننده؟ [دوره 11، شماره 32، 1385]
دانش واژگانپدیده دوزبانگی: عامل بازدارنده یا تقویت کننده؟ [دوره 11، شماره 32، 1385]
درام خانوادگیعلل وجود عنصر تنهایی در آثار میخاییل لرمانتف [دوره 11، شماره 34، 1385]
درخت عرفانشیوه های کاربرد داستان در داستان و ریشه های شرقی آن در ادبیات [دوره 11، شماره 30، 1385]
درک شهودینیل به بهشت درون [دوره 11، شماره 32، 1385]
دستور جهانینحوه منفی در زبان فارسی و انگلیسی [دوره 11، شماره 32، 1385]
دشمن مردمروشنگری در بوته آزمایش: نگاهی به نمایشنامه دشمن مردم [دوره 11، شماره 31، 1385]
دکتر بارمینتالجایگاه داستان قلب سگی در آثار میخاییل بولگاکف [دوره 11، شماره 31، 1385]
دیگرینماد نقاب ‘ همزاد و دیگری در آثار اکتاویو باز [دوره 11، شماره 30، 1385]
دیوانتأثیر حافظ و عشق عرفانی در خلق دیوان غربی- شرقی گوته [دوره 11، شماره 34، 1385]
دیوان حافظجایگاه شرق ودیوان حافظ در اندیشة گوته [دوره 11، شماره 30، 1385]
دیوان غربی-شرقیجایگاه شرق ودیوان حافظ در اندیشة گوته [دوره 11، شماره 30، 1385]
دوربین عکاسیآشکارسازی یک واحد خاص تحلیل مضمونی در دوربین عکاسی [دوره 11، شماره 36، 1385]
دورة روشنگریعقاید روشنگری لسینگ در نمایشنامة ناتان حکیم [دوره 11، شماره 34، 1385]
دو زبانهپدیده دوزبانگی: عامل بازدارنده یا تقویت کننده؟ [دوره 11، شماره 32، 1385]
دو مفهومیبررسی تقابلی افعال انعکاسی دو طرفه در زبان های فارسی و اسپانیایی [دوره 11، شماره 30، 1385]
ذ
ذهنیتمفهوم مقولة وجه در زبان روسی و مقایسة آن در زبان فارسی [دوره 11، شماره 35، 1385]
ر
رابرت راسپژوهش متن ، اسکار وایلند و شکل گیری دریافت عمومی از آثار وی در قرن بیستم [دوره 11، شماره 33، 1385]
رابطه نحویبررسی تأثیر دستوری متقابل نهاد و گزاره در جملات روسی [دوره 11، شماره 33، 1385]
راهبردهای احساسیبررسی رابطه بین خلاقیت، راهبردهای یادگیری زبان و توانایی زبانی [دوره 11، شماره 32، 1385]
راهبردهای یادگیری زبانبررسی رابطه بین خلاقیت، راهبردهای یادگیری زبان و توانایی زبانی [دوره 11، شماره 32، 1385]
راهبردهای جبرانیبررسی رابطه بین خلاقیت، راهبردهای یادگیری زبان و توانایی زبانی [دوره 11، شماره 32، 1385]
راهبردهای فراشناختیبررسی رابطه بین خلاقیت، راهبردهای یادگیری زبان و توانایی زبانی [دوره 11، شماره 32، 1385]
راویتفاوت میان رئالیسم جادویی و رئالیسم شگفت انگیز و نقش زاویه دید در آنها با بررسی آثار گابریل گارسیا مارکز و آلخو کارپنتیر [دوره 11، شماره 30، 1385]
ریتمویژگیهای آکوستیکی و گفتاری مخارج صوتی زبان روسی [دوره 11، شماره 35، 1385]
رجوع به خودنیل به بهشت درون [دوره 11، شماره 32، 1385]
رخدادپژوهشی بر عنصر پیرنگ [دوره 11، شماره 33، 1385]
رسانه های جمعیرسانه های جمعی و زبان [دوره 11، شماره 30، 1385]
رستم و اسفندیاربررسی ساختار تقابل رستم و اسفندیار در شاهنامه بر اساس نظریه تقابل لوی استروس [دوره 11، شماره 31، 1385]
روشنگریجایگاه شرق ودیوان حافظ در اندیشة گوته [دوره 11، شماره 30، 1385]
روشنگریروشنگری در بوته آزمایش: نگاهی به نمایشنامه دشمن مردم [دوره 11، شماره 31، 1385]
رویکردمفهوم مقولة وجه در زبان روسی و مقایسة آن در زبان فارسی [دوره 11، شماره 35، 1385]
رئالیسم جادوییتفاوت میان رئالیسم جادویی و رئالیسم شگفت انگیز و نقش زاویه دید در آنها با بررسی آثار گابریل گارسیا مارکز و آلخو کارپنتیر [دوره 11، شماره 30، 1385]
رئالیسم شگفت انگیزتفاوت میان رئالیسم جادویی و رئالیسم شگفت انگیز و نقش زاویه دید در آنها با بررسی آثار گابریل گارسیا مارکز و آلخو کارپنتیر [دوره 11، شماره 30، 1385]
ز
زاویه دید(دیدگاه)تفاوت میان رئالیسم جادویی و رئالیسم شگفت انگیز و نقش زاویه دید در آنها با بررسی آثار گابریل گارسیا مارکز و آلخو کارپنتیر [دوره 11، شماره 30، 1385]
زبانرسانه های جمعی و زبان [دوره 11، شماره 30، 1385]
زبانمارسل پروست و زبان افشاگر [دوره 11، شماره 36، 1385]
زبان روسیبررسی تأثیر دستوری متقابل نهاد و گزاره در جملات روسی [دوره 11، شماره 33، 1385]
زبان علمیگالیله و انتخاب زبان [دوره 11، شماره 33، 1385]
زبانگونة جنسیتیتفاوتهای زبانی میان گویشوران مرد و زن ایرانی در برخی موقعیتهای تعامل مکالمهای بر پایة میزان کلام (Amount of Speech) [دوره 11، شماره 34، 1385]
زنبررسی ابعاد روانشناختی زن در شیطان صفتان اثر باربی درویلی [دوره 11، شماره 33، 1385]
زویا پیرزادظهور زنان ایرانی در حوزة فعالیتهای اجتماعی و ادبی [دوره 11، شماره 36، 1385]
س
ساختارپژوهشی بر عنصر پیرنگ [دوره 11، شماره 33، 1385]
ساختار عاملیادگیری مشخصه های مقوله های کارکردی و دامنه فرافکن آنها در زبان دوم [دوره 11، شماره 32، 1385]
ساختار مجهولتحلیل مقابلهای ساختارهای مجهول زبان روسی و فارسی [دوره 11، شماره 35، 1385]
ساختار معلومتحلیل مقابلهای ساختارهای مجهول زبان روسی و فارسی [دوره 11، شماره 35، 1385]
سالژنیتسینروسیة دوران استالین در داستان یک روز از زندگی ایوان دنیسویچ [دوره 11، شماره 34، 1385]
سحرزبان جادو در فرهنگ عامه [دوره 11، شماره 36، 1385]
سعة صدر و گذشتعقاید روشنگری لسینگ در نمایشنامة ناتان حکیم [دوره 11، شماره 34، 1385]
سعدیولتر در مکتب سعدی
برخی تجانس ها در سبک و اندیشه [دوره 11، شماره 30، 1385]
سفرکمدی الهی و منطق الطیر : نگاهی به تفاوت ها و شباهت ها [دوره 11، شماره 33، 1385]
سفر درونینیل به بهشت درون [دوره 11، شماره 32، 1385]
سکانس روایی کل معناییآشکارسازی یک واحد خاص تحلیل مضمونی در دوربین عکاسی [دوره 11، شماره 36، 1385]
سنتنقش مذهب در تحول و تکامل روحی شخصیت زنان در آثار لف تالستوی [دوره 11، شماره 35، 1385]
شوخوفروسیة دوران استالین در داستان یک روز از زندگی ایوان دنیسویچ [دوره 11، شماره 34، 1385]
شوندرجایگاه داستان قلب سگی در آثار میخاییل بولگاکف [دوره 11، شماره 31، 1385]
ص
صد سال تنهاییتفاوت میان رئالیسم جادویی و رئالیسم شگفت انگیز و نقش زاویه دید در آنها با بررسی آثار گابریل گارسیا مارکز و آلخو کارپنتیر [دوره 11، شماره 30، 1385]
صفت مفعولیبررسی مقایسهای مقولة ”جهت“ فعل در زبانهای روسی و فارسی [دوره 11، شماره 35، 1385]
صوتویژگیهای آکوستیکی و گفتاری مخارج صوتی زبان روسی [دوره 11، شماره 35، 1385]
صورت گراییبازنگری ویژگی صوری رمان تجربی فرانسوی در فاصلة سالهای 50 الی 70 [دوره 11، شماره 36، 1385]
ض
ضربالمثلنقش کشورشناسی در آموزش زبان روسی به خارجیان [دوره 11، شماره 35، 1385]
ضمیر مرجع داربررسی تقابلی افعال انعکاسی دو طرفه در زبان های فارسی و اسپانیایی [دوره 11، شماره 30، 1385]
ط
طنز تلخبدرود جویس با کلان روایتها: نگاهب به بیداری خانواده فینگانها [دوره 11، شماره 32، 1385]
ع
عرفانکمدی الهی و منطق الطیر : نگاهی به تفاوت ها و شباهت ها [دوره 11، شماره 33، 1385]
عشقبر سر چاه شاهین یا خرد اودین؟ [دوره 11، شماره 31، 1385]
عشق عرفانیجایگاه شرق ودیوان حافظ در اندیشة گوته [دوره 11، شماره 30، 1385]
عشق عرفانیتأثیر حافظ و عشق عرفانی در خلق دیوان غربی- شرقی گوته [دوره 11، شماره 34، 1385]
علوم خفیهزبان جادو در فرهنگ عامه [دوره 11، شماره 36، 1385]
علوم طبیعیگالیله و انتخاب زبان [دوره 11، شماره 33، 1385]
عملکردهای معلمینقش معلم در دوره فرامتد [دوره 11، شماره 32، 1385]
غربجایگاه شرق ودیوان حافظ در اندیشة گوته [دوره 11، شماره 30، 1385]
غربیتأثیر حافظ و عشق عرفانی در خلق دیوان غربی- شرقی گوته [دوره 11، شماره 34، 1385]
غریزهآفرینش اثر ادبی از دیدگاه پروست و بارس [دوره 11، شماره 34، 1385]
غیر قابل درکنیل به بهشت درون [دوره 11، شماره 32، 1385]
غیر معادلنقش کشورشناسی در آموزش زبان روسی به خارجیان [دوره 11، شماره 35، 1385]
ف
فرایفرضیات کاسیرر در بارة اسطوره و فرهنگ و تأثیرات آن بر نظریات فرای در نقد ادبی [دوره 11، شماره 34، 1385]
فراشناختتاًثیر عناصر انسجام متنی به طور همزمان با خواندن متن بر میزان درک مطلب خواندن متن های مختلف توسط دانشجویان انگلیسی در ایران [دوره 11، شماره 32، 1385]
فرافکن زماننحوه منفی در زبان فارسی و انگلیسی [دوره 11، شماره 32، 1385]
فرافکن صرفنحوه منفی در زبان فارسی و انگلیسی [دوره 11، شماره 32، 1385]
فرانسهزبان جادو در فرهنگ عامه [دوره 11، شماره 36، 1385]
فردوسیبررسی ساختار تقابل رستم و اسفندیار در شاهنامه بر اساس نظریه تقابل لوی استروس [دوره 11، شماره 31، 1385]
قرآن کریمبررسی نقش و تأثیر مفاهیم قرآنی و شرقی در پیدایش شعر
تأسی از قرآن پوشکین [دوره 11، شماره 30، 1385]
قلب سگیجایگاه داستان قلب سگی در آثار میخاییل بولگاکف [دوره 11، شماره 31، 1385]
قلمرو این دنیاتفاوت میان رئالیسم جادویی و رئالیسم شگفت انگیز و نقش زاویه دید در آنها با بررسی آثار گابریل گارسیا مارکز و آلخو کارپنتیر [دوره 11، شماره 30، 1385]
ک
کارکردپژوهشی بر عنصر پیرنگ [دوره 11، شماره 33، 1385]
کارکرد حماسیبررسی ساختار تقابل رستم و اسفندیار در شاهنامه بر اساس نظریه تقابل لوی استروس [دوره 11، شماره 31، 1385]
کارکرد فکریبررسی ساختار تقابل رستم و اسفندیار در شاهنامه بر اساس نظریه تقابل لوی استروس [دوره 11، شماره 31، 1385]
کاسیررفرضیات کاسیرر در بارة اسطوره و فرهنگ و تأثیرات آن بر نظریات فرای در نقد ادبی [دوره 11، شماره 34، 1385]
کشور شناسینقش کشورشناسی در آموزش زبان روسی به خارجیان [دوره 11، شماره 35، 1385]
کلاسیکپژوهش متن ، اسکار وایلند و شکل گیری دریافت عمومی از آثار وی در قرن بیستم [دوره 11، شماره 33، 1385]
کلان روایت هابدرود جویس با کلان روایتها: نگاهب به بیداری خانواده فینگانها [دوره 11، شماره 32، 1385]
کلمهنقش کشورشناسی در آموزش زبان روسی به خارجیان [دوره 11، شماره 35، 1385]
کمدی الهیکمدی الهی و منطق الطیر : نگاهی به تفاوت ها و شباهت ها [دوره 11، شماره 33، 1385]
گ
گالیلهگالیله و انتخاب زبان [دوره 11، شماره 33، 1385]
گزارهبررسی تأثیر دستوری متقابل نهاد و گزاره در جملات روسی [دوره 11، شماره 33، 1385]
گفتاررده بندی خصوصیات اصوات زبان روسی وتوصیف حیطه های کاربردی آن [دوره 11، شماره 31، 1385]
گلی ترقیظهور زنان ایرانی در حوزة فعالیتهای اجتماعی و ادبی [دوره 11، شماره 36، 1385]
گویش شخصیمارسل پروست و زبان افشاگر [دوره 11، شماره 36، 1385]
گویشور زبانتفاوتهای زبانی میان گویشوران مرد و زن ایرانی در برخی موقعیتهای تعامل مکالمهای بر پایة میزان کلام (Amount of Speech) [دوره 11، شماره 34، 1385]
ل
لرمانتفعلل وجود عنصر تنهایی در آثار میخاییل لرمانتف [دوره 11، شماره 34، 1385]
لهجهمارسل پروست و زبان افشاگر [دوره 11، شماره 36، 1385]
لویجایگاه خلاقیت ادبی در شبیه سازی یک اثر [دوره 11، شماره 30، 1385]
لوی استروسبررسی ساختار تقابل رستم و اسفندیار در شاهنامه بر اساس نظریه تقابل لوی استروس [دوره 11، شماره 31، 1385]
لیوتاربدرود جویس با کلان روایتها: نگاهب به بیداری خانواده فینگانها [دوره 11، شماره 32، 1385]
م
مارکسیسمبدرود جویس با کلان روایتها: نگاهب به بیداری خانواده فینگانها [دوره 11، شماره 32، 1385]
متعدیبررسی مقایسهای مقولة ”جهت“ فعل در زبانهای روسی و فارسی [دوره 11، شماره 35، 1385]
متغیر زبانشناختیتفاوتهای زبانی میان گویشوران مرد و زن ایرانی در برخی موقعیتهای تعامل مکالمهای بر پایة میزان کلام (Amount of Speech) [دوره 11، شماره 34، 1385]
متونالگوی نوینی از کتاب درسی زبان روسی برای دانشجویان رشتة زبان روسی در ایران: [دوره 11، شماره 35، 1385]
متون حقوقیمشکلات مربوط به ترجمة متون حقوقی در ایران [دوره 11، شماره 35، 1385]
مجموعه آثارپژوهش متن ، اسکار وایلند و شکل گیری دریافت عمومی از آثار وی در قرن بیستم [دوره 11، شماره 33، 1385]
مجهولبررسی مقایسهای مقولة ”جهت“ فعل در زبانهای روسی و فارسی [دوره 11، شماره 35، 1385]
محیطهای ارتباطیالگوی نوینی از کتاب درسی زبان روسی برای دانشجویان رشتة زبان روسی در ایران: [دوره 11، شماره 35، 1385]
مخارج صوتیویژگیهای آکوستیکی و گفتاری مخارج صوتی زبان روسی [دوره 11، شماره 35، 1385]
میخاییل بولگاکفجایگاه داستان قلب سگی در آثار میخاییل بولگاکف [دوره 11، شماره 31، 1385]
مذهبنقش مذهب در تحول و تکامل روحی شخصیت زنان در آثار لف تالستوی [دوره 11، شماره 35، 1385]
مرگنماد نقاب ‘ همزاد و دیگری در آثار اکتاویو باز [دوره 11، شماره 30، 1385]
مرگاندیشة مرگ بهمثابة پایان همه چیز در آثار هدایت [دوره 11، شماره 36، 1385]
میزان کلامتفاوتهای زبانی میان گویشوران مرد و زن ایرانی در برخی موقعیتهای تعامل مکالمهای بر پایة میزان کلام (Amount of Speech) [دوره 11، شماره 34، 1385]
مشخصه های زیرزنجیریمقایسه مشخصه های زبرزنجیری در زبان های فارسی و ژاپنی [دوره 11، شماره 33، 1385]
مشرق زمینبررسی مضامین اسلامی در برخی آثار فیودور داستایفسکی
و علل گرایش نویسنده به آن [دوره 11، شماره 30، 1385]
معلم با درایتنقش معلم در دوره فرامتد [دوره 11، شماره 32، 1385]
معلومبررسی مقایسهای مقولة ”جهت“ فعل در زبانهای روسی و فارسی [دوره 11، شماره 35، 1385]
مقولة وجهتحلیل مقابلهای ساختارهای مجهول زبان روسی و فارسی [دوره 11، شماره 35، 1385]
مقولهمفهوم مقولة وجه در زبان روسی و مقایسة آن در زبان فارسی [دوره 11، شماره 35، 1385]
مقوله کاربردی – معناییمقوله های دستوری B?? وac?eKT در زبان روسی [دوره 11، شماره 33، 1385]
مقوله های کارکردییادگیری مشخصه های مقوله های کارکردی و دامنه فرافکن آنها در زبان دوم [دوره 11، شماره 32، 1385]
منطق الطیرکمدی الهی و منطق الطیر : نگاهی به تفاوت ها و شباهت ها [دوره 11، شماره 33، 1385]
منظر فردی هوشهوشهای چند گانه : آرای از یک کلاس نگارش [دوره 11، شماره 32، 1385]
مهارت ارتباطیالگوی نوینی از کتاب درسی زبان روسی برای دانشجویان رشتة زبان روسی در ایران: [دوره 11، شماره 35، 1385]
موثق سازیپژوهش متن ، اسکار وایلند و شکل گیری دریافت عمومی از آثار وی در قرن بیستم [دوره 11، شماره 33، 1385]
مورامقایسه مشخصه های زبرزنجیری در زبان های فارسی و ژاپنی [دوره 11، شماره 33، 1385]
موشتزبان ادبیات‘ زبان سینما
مقابله متن داستان نوین موشت و فیلم موشت [دوره 11، شماره 31، 1385]
ن
نحونحوه منفی در زبان فارسی و انگلیسی [دوره 11، شماره 32، 1385]
نحومارسل پروست و زبان افشاگر [دوره 11، شماره 36، 1385]
نرینگیبررسی ابعاد روانشناختی زن در شیطان صفتان اثر باربی درویلی [دوره 11، شماره 33، 1385]
نشانه استمرارینحوه منفی در زبان فارسی و انگلیسی [دوره 11، شماره 32، 1385]
نظامیوهمناک در ادبیات کهن ایران [دوره 11، شماره 34، 1385]
نقابنماد نقاب ‘ همزاد و دیگری در آثار اکتاویو باز [دوره 11، شماره 30، 1385]
نقش کلیدیشیوه های کاربرد داستان در داستان و ریشه های شرقی آن در ادبیات [دوره 11، شماره 30، 1385]
نگارشبودن یا نبودن: برای یافتن معیارهای عینی جهت ارزسیابی مهارت نگارش [دوره 11، شماره 32، 1385]
نگارش انگلیسیهوشهای چند گانه : آرای از یک کلاس نگارش [دوره 11، شماره 32، 1385]
نمادفرضیات کاسیرر در بارة اسطوره و فرهنگ و تأثیرات آن بر نظریات فرای در نقد ادبی [دوره 11، شماره 34، 1385]