بررسی راهکارهای افزایش مهارت خواندن

نویسنده

چکیده

فرایند فراگیری مهارت های زبان خارجی بحثی است مفصل و در ابعادی گسترده،
که از دیرباز مورد نظر استادان آموزش زبان و خود زبان آموزان بوده است. با اشراف به
این گستردگی، آنچه که موضوع بررسی این نوشتار قرار می گیرد، تنها اختصاص به
افزایشی مهارت خواندن داردزیرا سایر ابعاد این آموزش می تراند خود منشاء مقالات
دیگر باشد. در دانشگاه های ایران برخورد اولیهء زبان آموزان بزرگ سال با متونی است
که بیشتر با رشته تحصیلی آن ها ارتباط دارد. این که چگرنه می توان دانشجویان را به
خواندن صحیح یک متن و درک مطلب مؤثر آن عادت داد، همراره مد نظر بسیاری از متخصصان آموزش زبان بوده است و چنین است که مهارت خواندن نه تنها حاصل کندوکاو و تجربه می شود بلکهء بیشتر از سایر مهارت ها، توجه و علاقهء دانشجو را
جلب می کند.

کلیدواژه‌ها


عنوان مقاله [English]

-

چکیده [English]

On the basis of the statistical researches done, for learning the foreign language, the skill of reading, more than any other skills, has drawn the attention of the university students and teachers.
Therefore, learning reading techniques, correct reading comprehension as a means of communication between reader and the text, and the ability to keep this communication is of great importance.
What causes the text reading and realization more rapid in a foreign language is not only a certain familiarity with the concept of the words but also with the sociological and cultural codes of that language.
This very familiarity causes the learner neither finds himself impartial towards the context of the text not his reading be lacing in enjoyment. But how should this text enjoyment be created for the student in class? And how should we activate his mind against the text under his eyes?

کلیدواژه‌ها [English]

  • Choosing
  • Communication
  • comprehension
  • learning techniques
  • reading
  • the text