قابلیت های بستر الکترونیکی در آموزش (زبان)

نویسنده

چکیده

فناوری ارتباطات و اطلاعات در کنار بسترهای فنی، بخش آموزش را نیز متحول ساخته و به طور پیوسته و فزاینده، در حال تغییر محیط متعارف آموزشی و یا ارائه بسترهای مختلف یادگیری است. این فناوری، نه تنها تحولی عمیق در ابزارهای کمک آموزشی ایجاد کرده، بلکه در ساختار آموزش کلاسیک نیز نفوذ کرده و نوع جدیدی از آموزش را امکان پذیر ساخته است، به طوری که در نتیجه چین تحولاتی، محیط آموزشی با موقعیت متفاوت متعلم و نقش جدید معلم مواجه شده است. بخش آموزش در یک نگاه تقابلی، با سه نوع بستر در قالب: آموزش کلاسیک، آموزش الکترونیکی و آموزش نوین حضوری روبرو است که در هر کدام نوع متفاوتی از ارتباط طرفین آموزش (معلم و متعلم) مطرح است. تدریس و تحصیل (زبان) در هر کدام آز این بسترها، تغییر نگرش در رفتار آموزشی، تعریفی دوباره از ساختار تحصیلی و بحث و پژوهش در زمینه چگونگی ارائه محتوای مناسب و متناسب با نوع آموزش را می طلبد. در مقاله حاضر، قابلیت های هر کدام از انواع آموزش بر اساس فاکتورهای تعریف شده در طرح، با نگرشی تقابلی به نگارش درآمده است.

کلیدواژه‌ها


عنوان مقاله [English]

-

چکیده [English]

ICT (Information and Communication Technology) has promoted educationa.1 sector and technical platforms. This promotion will soon escalate and promote the various selections of our educational environment. ICT has changed not only the academic equipments but it has also influenced the basic structure of classic teaching and has introduced a new kind of learning. Through these changes, the academic environment has come up with new roles for teachers and learners. At a glance, the
educational section deals with three different approaches in the form of: classical learning, electronic learning, and online learning and different modified roles of teachers and learners. Teaching and Learning through each of these approaches requires a review (redefining) of the learning structure and it also requires discussion and study about the ways of a suitable platform, in which content can be presented. In this article, the specifications of learning type are mentioned with a contrastive point of view, through known factors.

کلیدواژه‌ها [English]

  • learning approaches
  • Learning behavior
  • learning structure
  • presentation of content
  • Types of learning