• صفحه اصلی
  • مرور
    • شماره جاری
    • بر اساس شماره‌های نشریه
    • بر اساس نویسندگان
    • بر اساس موضوعات
    • نمایه نویسندگان
    • نمایه کلیدواژه ها
  • اطلاعات نشریه
    • درباره نشریه
    • اهداف و چشم انداز
    • اعضای هیات تحریریه
    • اصول اخلاقی انتشار مقاله
    • بانک ها و نمایه نامه ها
    • پیوندهای مفید
    • پرسش‌های متداول
    • فرایند پذیرش مقالات
    • اخبار و اعلانات
  • راهنمای نویسندگان
  • ارسال مقاله
  • داوران
  • تماس با ما
 
  • ورود به سامانه ▼
    • ورود به سامانه
    • ثبت نام در سامانه
  • English
صفحه اصلی فهرست مقالات مشخصات مقاله
  • ذخیره رکوردها
  • |
  • نسخه قابل چاپ
  • |
  • توصیه به دوستان
  • |
  • ارجاع به این مقاله ارجاع به مقاله
    RIS EndNote BibTeX APA MLA Harvard Vancouver
  • |
  • اشتراک گذاری اشتراک گذاری
    CiteULike Mendeley Facebook Google LinkedIn Twitter
پژوهش ادبیات معاصر جهان
مقالات آماده انتشار
شماره جاری
شماره‌های پیشین نشریه
دوره دوره 24 (1398)
دوره دوره 23 (1397)
دوره دوره 22 (1396)
دوره دوره 21 (1395)
دوره دوره 20 (1394)
دوره دوره 19 (1393)
دوره دوره 18 (1392)
دوره دوره 17 (1391)
دوره دوره 16 (1390)
دوره دوره 15 (1389)
دوره دوره 14 (1388)
دوره دوره 13 (1387)
دوره دوره 13 (1386)
دوره دوره 12 (1386)
دوره دوره 11 (1385)
دوره دوره 10 (1384)
دوره دوره 9 (1383)
شماره شماره 22
پاییز و زمستان 1383
شماره شماره 21
پاییز و زمستان 1383
شماره شماره 20
پاییز و زمستان 1383
شماره شماره 19
پاییز و زمستان 1383
شماره شماره 18
پاییز و زمستان 1383
شماره شماره 17
بهار و تابستان 1383
شماره شماره 16
بهار و تابستان 1383
دوره دوره 8 (1382)
دوره دوره 7 (1381)
شعیری, حمیدرضا. (1383). گفتمان تبلیغاتی: محل تعامل کلمه و شیء. پژوهش ادبیات معاصر جهان, 9(21), -.
حمیدرضا شعیری. "گفتمان تبلیغاتی: محل تعامل کلمه و شیء". پژوهش ادبیات معاصر جهان, 9, 21, 1383, -.
شعیری, حمیدرضا. (1383). 'گفتمان تبلیغاتی: محل تعامل کلمه و شیء', پژوهش ادبیات معاصر جهان, 9(21), pp. -.
شعیری, حمیدرضا. گفتمان تبلیغاتی: محل تعامل کلمه و شیء. پژوهش ادبیات معاصر جهان, 1383; 9(21): -.

گفتمان تبلیغاتی: محل تعامل کلمه و شیء

مقاله 7، دوره 9، شماره 21، پاییز و زمستان 1383  XML اصل مقاله (832.38 K)
نویسنده
حمیدرضا شعیری*
چکیده
استادیار دانشکدة ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تربیت مدرس
بی شک‘ تحقق گفتمان تبلیغاتی به چگونگی به کار گیری راهکارهایی که شیوه های بیان و نقل و متفاوتی را در بر می گیرند‘ بستگی دارد. از میان این راهکارها می توان به راهکار روایی‘ گفتمانی ‘ بلاغتی و توصیفی اشاره نمود. در این تحقیق‘ گفتمان زیمنس که مارا با تبلیغ نوعی تلفن همراه مواجه می سازد نمونه ای است که می توان از طریق آن به فرایند تعامل بین کلمه و شیء ونقش آن در ایجاد نظام ارزشی در گفتمان پی برد. همین نظام ارزشی است که ما را با دو نوع ارزش مواجه می سازد: ارز ش مطلق و ارزش جهانی. علاوه بر این بر اساس همین تعامل است که حضوری مجازی اما غیر تزیینی و زنده و حساس شکل می گیرد. و با لاخره هویتی را که گفتمان زیمنس عرضه کننده آن است از این نکته حکایت دارد که این تبلیغ تجاری از دیدگاه نشانه- معنا شناختی راهکار اصلی خود را بر تمایز و استمرار استوار نموده است. تمایز‘ چرا که گونه های متفاوتی از روایت و بیان جهت ارائه مبایل زیمنس به کار گرفته شده است و استمرار‘ چرا که همة این گونه ها حکایت از یک معنای واحد دارند: «شدن» بر اساس زنجیره ای پیوسته و جهت دار و هدفمند.
کلیدواژه‌ها
ارزش؛ تعامل؛ حضور؛ گفتمان تبلیغاتی؛ مجاز؛ هویت
عنوان مقاله [English]
-
چکیده [English]
-
آمار
تعداد مشاهده مقاله: 1,650
تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 1,383
صفحه اصلی | واژه نامه اختصاصی | اخبار و اعلانات | اهداف و چشم انداز | نقشه سایت
ابتدای صفحه ابتدای صفحه

Journal Management System. Designed by sinaweb.