نقش دانش گرامر و واژگان در تست خواندن و درک مطلب

نویسنده

چکیده

در این پژوهش پاسخ های 2059 نفر از شرکت کنندگان در یک آزمون مهارت زبان، مورد بررسی قرار گرفت تا ارتباط بین دانش گرامری و تست های خواندن و درک مطلب که به سبک تافل و اف سی ای نشته شده اند، مشخص شود. نتیجه این پژوهش حاکی از آن است که مرتبط ترین متغیر برای تست های بخش خواندن تافل، تست های عبارات نوشتاری (قسمت دوم گرامر تافل) است که گزینه غلط در آن شناسایی می شود و اساسا برای سنجش نگارش طراحی شده اند. این نتیجه موید ارتباط نگارش و خواندن و درک مطلب می باشد. همچنین تست های خواندن تافل مرتبط ترن متغیر برای تست های خواندن به سبک افی سی ای، شناخته شدند. تحلیل آماری داده ها نیز بیانگر تفاوت معنی داری در پاسخ شرکت کنندگان به بخش های مختلف این ازمون بود. گرایش تحصیلی شرکت کنندگان نیز تفاوت معنی دار در پاسخ به ازمون را نشان داد.

کلیدواژه‌ها


عنوان مقاله [English]

-

چکیده [English]

This study examined the performances of 2059 Ph.D. applicants on a
proficiency test to find the more related variables to TOEFL and FCE reading comprehension tests. The results showed that TOEFL reading comprehension tests are the most related variables to FCE reading comprehension tests. The results also revealed that the most related variable to TOEFL reading comprehension tests is Written Expression items in which the wrong alternative is selected. Since the Written Expression section aims to test writing ability of participants, the results of this study implies a kind of relationship between reading and writing skills. This study showed that there is a significant difference between the performances of participants on various sections of the test battery. There was also a significant difference between the performances of participants with various academic disciplines.

کلیدواژه‌ها [English]

  • FCE reading comprehension test
  • grammar knowledge
  • Reading Skills
  • TOEFL reading comprehension test
  • Vocabulary knowledge
  • vocabulary test