آخرین نوار کراپژان پل سارتر و “باور غلط” در نمایشنامه آخرین نوار کراپ اثر ساموئل بکت [دوره 24، شماره 1، 1398، صفحه 221-232]
آزادیبررسی تطبیقی مضمونهای محوری در شعر احمد شاملو و شارل بودلر [دوره 24، شماره 1، 1398، صفحه 167-192]
آشنایی زداییبررسی و نقد صورتگرایانه شعر خلیل مطران و سهراب سپهری از منظر هنجارگریزی و آشنایی زدایی [دوره 24، شماره 2، 1398، صفحه 471-494]
آشنای غریبروزمرگی و غرابت تشویش آور آن در خودنگاره ی سبز نوشته ماری ایندیای [دوره 24، شماره 1، 1398، صفحه 69-94]
آشوبدلالتهای معرفتشناختی از منظر زیباییشناسی نظریهی "آشوب" در نمایشنامهی آرکادیا اثر تام استاپرد [دوره 24، شماره 1، 1398، صفحه 5-22]
آل احمدچالش قهرمان انزواطلب در مقابله با زندگی مدرن: تحلیل گفتمان و روایت در رمان نفرین زمین اثر جلال آل احمد و صورت-جلسه اثر لوکلزیو [دوره 24، شماره 2، 1398، صفحه 523-542]
آنتروپیدلالتهای معرفتشناختی از منظر زیباییشناسی نظریهی "آشوب" در نمایشنامهی آرکادیا اثر تام استاپرد [دوره 24، شماره 1، 1398، صفحه 5-22]
آندره شدیدبررسی بینامتنی هفت وادی عشق منطق الطیر عطار در «مرد نیم تنه و مسافرش» از آندره شدید [دوره 24، شماره 2، 1398، صفحه 411-432]
ادبیات تطبیقیبررسی تطبیقی عنصر شخصیت در داستانهای "عهد الشیطان" توفیق الحکیم و "فاوست" گوته [دوره 24، شماره 1، 1398، صفحه 149-166]
ادبیات داستانیگاهنگاری آثار روایی صادق هدایت بر پایهی «تاریخ تحولات بشر» [دوره 24، شماره 2، 1398، صفحه 639-656]
ادوارد باندتروریسم در برابر زیستقدرت: خوانش مفهوم پساسراسربین و نظارت سیال در نمایشنامه زیرزمین اثر ادوارد باند [دوره 24، شماره 1، 1398، صفحه 233-250]
ادونیسواکاوی چیستی معنا و زیبایی در «قصیدة النثر» (با تکیه بر اندیشه های ادونیس و انسی الحاج) [دوره 24، شماره 2، 1398، صفحه 335-356]
اریک لاندوفسکیبررسی و تحلیل سبک زندگی نیما یوشیج در نامه های او (بر پایهی الگوی اریک لاندوفسکی) [دوره 24، شماره 1، 1398، صفحه 119-148]
اگزیستانسیالیسمژان پل سارتر و “باور غلط” در نمایشنامه آخرین نوار کراپ اثر ساموئل بکت [دوره 24، شماره 1، 1398، صفحه 221-232]
امپراطوریتروریسم در برابر زیستقدرت: خوانش مفهوم پساسراسربین و نظارت سیال در نمایشنامه زیرزمین اثر ادوارد باند [دوره 24، شماره 1، 1398، صفحه 233-250]
امیل وِرهارنمادر و شهرهای رشد یابنده : استعاره ای مدرن در سروده های امیل وِرهارن [دوره 24، شماره 2، 1398، صفحه 455-470]
انزواچالش قهرمان انزواطلب در مقابله با زندگی مدرن: تحلیل گفتمان و روایت در رمان نفرین زمین اثر جلال آل احمد و صورت-جلسه اثر لوکلزیو [دوره 24، شماره 2، 1398، صفحه 523-542]
انسی الحاجواکاوی چیستی معنا و زیبایی در «قصیدة النثر» (با تکیه بر اندیشه های ادونیس و انسی الحاج) [دوره 24، شماره 2، 1398، صفحه 335-356]
ب
بارداریبررسی رئالیسم کارناوالی-تلخ خند و صدای دیگری از منظر باختین در شعر ”استعاره ها“ اثر سیلویا پلت [دوره 24، شماره 1، 1398، صفحه 269-282]
پساسراسربینتروریسم در برابر زیستقدرت: خوانش مفهوم پساسراسربین و نظارت سیال در نمایشنامه زیرزمین اثر ادوارد باند [دوره 24، شماره 1، 1398، صفحه 233-250]
پیوندچالش قهرمان انزواطلب در مقابله با زندگی مدرن: تحلیل گفتمان و روایت در رمان نفرین زمین اثر جلال آل احمد و صورت-جلسه اثر لوکلزیو [دوره 24، شماره 2، 1398، صفحه 523-542]
ت
تأثیرپذیری"سنگ آفتاب" اکتاویو پاز و تأثیر آن بر ذهن و زبان شاملو [دوره 24، شماره 2، 1398، صفحه 654-582]
تاریخ اجتماعیتحلیل و بررسی بازنماییِ تاریخ اجتماعی در رمان تاریخی بر مبنای دیدگاه جرج لوکاچ [دوره 24، شماره 1، 1398، صفحه 43-68]
تاریخ از پایینتحلیل و بررسی بازنماییِ تاریخ اجتماعی در رمان تاریخی بر مبنای دیدگاه جرج لوکاچ [دوره 24، شماره 1، 1398، صفحه 43-68]
تأملات هوگومطالعۀ تطبیقی جهان، خدا و مرگ در دو اثر «مثنوی معنوی» «مولانا» و «تأملات» «هوگو» [دوره 24، شماره 2، 1398، صفحه 611-638]
ترجمه ادبیبررسی و مقایسة ترجمه رباعیات خیام از فیتزجرالد با ترجمه پیتر ایوری و جان هیث)) [دوره 24، شماره 2، 1398، صفحه 543-564]
تروریسمتروریسم در برابر زیستقدرت: خوانش مفهوم پساسراسربین و نظارت سیال در نمایشنامه زیرزمین اثر ادوارد باند [دوره 24، شماره 1، 1398، صفحه 233-250]
تنزلبررسی رئالیسم کارناوالی-تلخ خند و صدای دیگری از منظر باختین در شعر ”استعاره ها“ اثر سیلویا پلت [دوره 24، شماره 1، 1398، صفحه 269-282]
توده های مردمتحلیل و بررسی بازنماییِ تاریخ اجتماعی در رمان تاریخی بر مبنای دیدگاه جرج لوکاچ [دوره 24، شماره 1، 1398، صفحه 43-68]
توفیق الحکیمبررسی تطبیقی عنصر شخصیت در داستانهای "عهد الشیطان" توفیق الحکیم و "فاوست" گوته [دوره 24، شماره 1، 1398، صفحه 149-166]
ج
جان هیثبررسی و مقایسة ترجمه رباعیات خیام از فیتزجرالد با ترجمه پیتر ایوری و جان هیث)) [دوره 24، شماره 2، 1398، صفحه 543-564]
جستجوی کمالبررسی بینامتنی هفت وادی عشق منطق الطیر عطار در «مرد نیم تنه و مسافرش» از آندره شدید [دوره 24، شماره 2، 1398، صفحه 411-432]
جهانمطالعۀ تطبیقی جهان، خدا و مرگ در دو اثر «مثنوی معنوی» «مولانا» و «تأملات» «هوگو» [دوره 24، شماره 2، 1398، صفحه 611-638]
جورج لوکاچتحلیل و بررسی بازنماییِ تاریخ اجتماعی در رمان تاریخی بر مبنای دیدگاه جرج لوکاچ [دوره 24، شماره 1، 1398، صفحه 43-68]
ح
حاملبررسی رئالیسم کارناوالی-تلخ خند و صدای دیگری از منظر باختین در شعر ”استعاره ها“ اثر سیلویا پلت [دوره 24، شماره 1، 1398، صفحه 269-282]
حسب حالبازتاب بُن مایه های اعتراف و حسب حال (Confessional Poetry) در شعر انگلیسی و فارسی: بررسی سروده هایی از رابرت لووِل و سهراب سپهری [دوره 24، شماره 1، 1398، صفحه 95-118]
خ
خانهروزمرگی و غرابت تشویش آور آن در خودنگاره ی سبز نوشته ماری ایندیای [دوره 24، شماره 1، 1398، صفحه 69-94]
خدامطالعۀ تطبیقی جهان، خدا و مرگ در دو اثر «مثنوی معنوی» «مولانا» و «تأملات» «هوگو» [دوره 24، شماره 2، 1398، صفحه 611-638]
خودآگاهیژان پل سارتر و “باور غلط” در نمایشنامه آخرین نوار کراپ اثر ساموئل بکت [دوره 24، شماره 1، 1398، صفحه 221-232]
د
داستانواکاوی عناصر گروتسک در هری پاتر بر اساس رویکرد کایزر [دوره 24، شماره 1، 1398، صفحه 23-42]
داستانگاهنگاری آثار روایی صادق هدایت بر پایهی «تاریخ تحولات بشر» [دوره 24، شماره 2، 1398، صفحه 639-656]
دوگانگینوشتار پستمدرن در دو رمان ملکوت اثر بهرام صادقی و صورت جلسه اثر ژان-ماری گوستاو لوکلزیو [دوره 24، شماره 2، 1398، صفحه 433-454]
ر
رابرت لووِلبازتاب بُن مایه های اعتراف و حسب حال (Confessional Poetry) در شعر انگلیسی و فارسی: بررسی سروده هایی از رابرت لووِل و سهراب سپهری [دوره 24، شماره 1، 1398، صفحه 95-118]
رباعیات خیامبررسی و مقایسة ترجمه رباعیات خیام از فیتزجرالد با ترجمه پیتر ایوری و جان هیث)) [دوره 24، شماره 2، 1398، صفحه 543-564]
ریفاتربررسی بینامتنی هفت وادی عشق منطق الطیر عطار در «مرد نیم تنه و مسافرش» از آندره شدید [دوره 24، شماره 2، 1398، صفحه 411-432]
رمان تاریخیتحلیل و بررسی بازنماییِ تاریخ اجتماعی در رمان تاریخی بر مبنای دیدگاه جرج لوکاچ [دوره 24، شماره 1، 1398، صفحه 43-68]
رمانتیسمبررسی منظومه «هذیان دل» شهریار از منظر مکاتب رمانتیسم و سوررئالیسم [دوره 24، شماره 2، 1398، صفحه 385-410]
رمان دلبندگفتمان سازی و منازعات گفتمانی در رمان دلبند از تونی موریسون [دوره 24، شماره 1، 1398، صفحه 251-268]
روایتشناسی ساختارگرابررسی داستان کوتاه معصوم اول اثر هوشنگ گلشیری بر اساس مؤلفههای روایتشناسی ساختارگرای ژرار ژنت [دوره 24، شماره 2، 1398، صفحه 495-522]
روزمرگیروزمرگی و غرابت تشویش آور آن در خودنگاره ی سبز نوشته ماری ایندیای [دوره 24، شماره 1، 1398، صفحه 69-94]
رئالیسم کارناوالی-تلخ خندبررسی رئالیسم کارناوالی-تلخ خند و صدای دیگری از منظر باختین در شعر ”استعاره ها“ اثر سیلویا پلت [دوره 24، شماره 1، 1398، صفحه 269-282]
ز
زیباییواکاوی چیستی معنا و زیبایی در «قصیدة النثر» (با تکیه بر اندیشه های ادونیس و انسی الحاج) [دوره 24، شماره 2، 1398، صفحه 335-356]
زیباییشناختیدلالتهای معرفتشناختی از منظر زیباییشناسی نظریهی "آشوب" در نمایشنامهی آرکادیا اثر تام استاپرد [دوره 24، شماره 1، 1398، صفحه 5-22]
زیرزمینتروریسم در برابر زیستقدرت: خوانش مفهوم پساسراسربین و نظارت سیال در نمایشنامه زیرزمین اثر ادوارد باند [دوره 24، شماره 1، 1398، صفحه 233-250]
زیستقدرتتروریسم در برابر زیستقدرت: خوانش مفهوم پساسراسربین و نظارت سیال در نمایشنامه زیرزمین اثر ادوارد باند [دوره 24، شماره 1، 1398، صفحه 233-250]
زمان دستوریبررسی داستان کوتاه معصوم اول اثر هوشنگ گلشیری بر اساس مؤلفههای روایتشناسی ساختارگرای ژرار ژنت [دوره 24، شماره 2، 1398، صفحه 495-522]
زنانگیروزمرگی و غرابت تشویش آور آن در خودنگاره ی سبز نوشته ماری ایندیای [دوره 24، شماره 1، 1398، صفحه 69-94]
زنانگیمادر و شهرهای رشد یابنده : استعاره ای مدرن در سروده های امیل وِرهارن [دوره 24، شماره 2، 1398، صفحه 455-470]
زندگی مدرنچالش قهرمان انزواطلب در مقابله با زندگی مدرن: تحلیل گفتمان و روایت در رمان نفرین زمین اثر جلال آل احمد و صورت-جلسه اثر لوکلزیو [دوره 24، شماره 2، 1398، صفحه 523-542]
زن شرقیتصاویر از آنچه میبینید پیچیدهتر هستند: تحلیل ایدئولوژی بصری در طرحهای جلد پرنسس نوشتۀ جین سسون [دوره 24، شماره 1، 1398، صفحه 193-220]
ژ
ژرار ژنتبررسی داستان کوتاه معصوم اول اثر هوشنگ گلشیری بر اساس مؤلفههای روایتشناسی ساختارگرای ژرار ژنت [دوره 24، شماره 2، 1398، صفحه 495-522]
سبک زندگیبررسی و تحلیل سبک زندگی نیما یوشیج در نامه های او (بر پایهی الگوی اریک لاندوفسکی) [دوره 24، شماره 1، 1398، صفحه 119-148]
سپهریبررسی و نقد صورتگرایانه شعر خلیل مطران و سهراب سپهری از منظر هنجارگریزی و آشنایی زدایی [دوره 24، شماره 2، 1398، صفحه 471-494]
سفر قهرمانی شخصیتسفر قهرمانی کهنالگویی در ملکوت بهرام صادقی [دوره 24، شماره 2، 1398، صفحه 583-610]
سنگ آفتاب"سنگ آفتاب" اکتاویو پاز و تأثیر آن بر ذهن و زبان شاملو [دوره 24، شماره 2، 1398، صفحه 654-582]
سهراب سپهریبازتاب بُن مایه های اعتراف و حسب حال (Confessional Poetry) در شعر انگلیسی و فارسی: بررسی سروده هایی از رابرت لووِل و سهراب سپهری [دوره 24، شماره 1، 1398، صفحه 95-118]
سوررئالیسمبررسی منظومه «هذیان دل» شهریار از منظر مکاتب رمانتیسم و سوررئالیسم [دوره 24، شماره 2، 1398، صفحه 385-410]
سوررئالیسم"سنگ آفتاب" اکتاویو پاز و تأثیر آن بر ذهن و زبان شاملو [دوره 24، شماره 2، 1398، صفحه 654-582]
ش
شاملوبررسی تطبیقی مضمونهای محوری در شعر احمد شاملو و شارل بودلر [دوره 24، شماره 1، 1398، صفحه 167-192]
شعر اعترافبازتاب بُن مایه های اعتراف و حسب حال (Confessional Poetry) در شعر انگلیسی و فارسی: بررسی سروده هایی از رابرت لووِل و سهراب سپهری [دوره 24، شماره 1، 1398، صفحه 95-118]
شعر سپیدبررسی تطبیقی مضمونهای محوری در شعر احمد شاملو و شارل بودلر [دوره 24، شماره 1، 1398، صفحه 167-192]
شعر قرن بیستمبازتاب بُن مایه های اعتراف و حسب حال (Confessional Poetry) در شعر انگلیسی و فارسی: بررسی سروده هایی از رابرت لووِل و سهراب سپهری [دوره 24، شماره 1، 1398، صفحه 95-118]
شعر معاصر فارسی و عربیبررسی و نقد صورتگرایانه شعر خلیل مطران و سهراب سپهری از منظر هنجارگریزی و آشنایی زدایی [دوره 24، شماره 2، 1398، صفحه 471-494]
شگرفروزمرگی و غرابت تشویش آور آن در خودنگاره ی سبز نوشته ماری ایندیای [دوره 24، شماره 1، 1398، صفحه 69-94]
شهریاربررسی منظومه «هذیان دل» شهریار از منظر مکاتب رمانتیسم و سوررئالیسم [دوره 24، شماره 2، 1398، صفحه 385-410]
ص
صادق هدایتگاهنگاری آثار روایی صادق هدایت بر پایهی «تاریخ تحولات بشر» [دوره 24، شماره 2، 1398، صفحه 639-656]
صدابررسی داستان کوتاه معصوم اول اثر هوشنگ گلشیری بر اساس مؤلفههای روایتشناسی ساختارگرای ژرار ژنت [دوره 24، شماره 2، 1398، صفحه 495-522]
صدای دیگریبررسی رئالیسم کارناوالی-تلخ خند و صدای دیگری از منظر باختین در شعر ”استعاره ها“ اثر سیلویا پلت [دوره 24، شماره 1، 1398، صفحه 269-282]
صورت جلسهنوشتار پستمدرن در دو رمان ملکوت اثر بهرام صادقی و صورت جلسه اثر ژان-ماری گوستاو لوکلزیو [دوره 24، شماره 2، 1398، صفحه 433-454]
گروتسکواکاوی عناصر گروتسک در هری پاتر بر اساس رویکرد کایزر [دوره 24، شماره 1، 1398، صفحه 23-42]
گروه غیربررسی و تحلیل سبک زندگی نیما یوشیج در نامه های او (بر پایهی الگوی اریک لاندوفسکی) [دوره 24، شماره 1، 1398، صفحه 119-148]
گروه مرجعبررسی و تحلیل سبک زندگی نیما یوشیج در نامه های او (بر پایهی الگوی اریک لاندوفسکی) [دوره 24، شماره 1، 1398، صفحه 119-148]
گسستچالش قهرمان انزواطلب در مقابله با زندگی مدرن: تحلیل گفتمان و روایت در رمان نفرین زمین اثر جلال آل احمد و صورت-جلسه اثر لوکلزیو [دوره 24، شماره 2، 1398، صفحه 523-542]
گفتمانگفتمان سازی و منازعات گفتمانی در رمان دلبند از تونی موریسون [دوره 24، شماره 1، 1398، صفحه 251-268]
گوتهبررسی تطبیقی عنصر شخصیت در داستانهای "عهد الشیطان" توفیق الحکیم و "فاوست" گوته [دوره 24، شماره 1، 1398، صفحه 149-166]
ل
لوکلزیوچالش قهرمان انزواطلب در مقابله با زندگی مدرن: تحلیل گفتمان و روایت در رمان نفرین زمین اثر جلال آل احمد و صورت-جلسه اثر لوکلزیو [دوره 24، شماره 2، 1398، صفحه 523-542]
مادرمادر و شهرهای رشد یابنده : استعاره ای مدرن در سروده های امیل وِرهارن [دوره 24، شماره 2، 1398، صفحه 455-470]
مجلهی شعرواکاوی چیستی معنا و زیبایی در «قصیدة النثر» (با تکیه بر اندیشه های ادونیس و انسی الحاج) [دوره 24، شماره 2، 1398، صفحه 335-356]
محتوادلالتهای معرفتشناختی از منظر زیباییشناسی نظریهی "آشوب" در نمایشنامهی آرکادیا اثر تام استاپرد [دوره 24، شماره 1، 1398، صفحه 5-22]
مرگبررسی تطبیقی مضمونهای محوری در شعر احمد شاملو و شارل بودلر [دوره 24، شماره 1، 1398، صفحه 167-192]
مرگمطالعۀ تطبیقی جهان، خدا و مرگ در دو اثر «مثنوی معنوی» «مولانا» و «تأملات» «هوگو» [دوره 24، شماره 2، 1398، صفحه 611-638]
مرگ اندیشینوشتار پستمدرن در دو رمان ملکوت اثر بهرام صادقی و صورت جلسه اثر ژان-ماری گوستاو لوکلزیو [دوره 24، شماره 2، 1398، صفحه 433-454]
مطرانبررسی و نقد صورتگرایانه شعر خلیل مطران و سهراب سپهری از منظر هنجارگریزی و آشنایی زدایی [دوره 24، شماره 2، 1398، صفحه 471-494]
معرفتشناختیدلالتهای معرفتشناختی از منظر زیباییشناسی نظریهی "آشوب" در نمایشنامهی آرکادیا اثر تام استاپرد [دوره 24، شماره 1، 1398، صفحه 5-22]
معصوم اول هوشنگ گلشیریبررسی داستان کوتاه معصوم اول اثر هوشنگ گلشیری بر اساس مؤلفههای روایتشناسی ساختارگرای ژرار ژنت [دوره 24، شماره 2، 1398، صفحه 495-522]
معناواکاوی چیستی معنا و زیبایی در «قصیدة النثر» (با تکیه بر اندیشه های ادونیس و انسی الحاج) [دوره 24، شماره 2، 1398، صفحه 335-356]
مفصل بندیگفتمان سازی و منازعات گفتمانی در رمان دلبند از تونی موریسون [دوره 24، شماره 1، 1398، صفحه 251-268]
مقاومتچالش قهرمان انزواطلب در مقابله با زندگی مدرن: تحلیل گفتمان و روایت در رمان نفرین زمین اثر جلال آل احمد و صورت-جلسه اثر لوکلزیو [دوره 24، شماره 2، 1398، صفحه 523-542]
مکتب ادبیبررسی منظومه «هذیان دل» شهریار از منظر مکاتب رمانتیسم و سوررئالیسم [دوره 24، شماره 2، 1398، صفحه 385-410]
میلمادر و شهرهای رشد یابنده : استعاره ای مدرن در سروده های امیل وِرهارن [دوره 24، شماره 2، 1398، صفحه 455-470]
ملالبررسی تطبیقی مضمونهای محوری در شعر احمد شاملو و شارل بودلر [دوره 24، شماره 1، 1398، صفحه 167-192]
ملکوتنوشتار پستمدرن در دو رمان ملکوت اثر بهرام صادقی و صورت جلسه اثر ژان-ماری گوستاو لوکلزیو [دوره 24، شماره 2، 1398، صفحه 433-454]