آقایوسفی، علیرضا و دیگران (1386). روانشناسی عمومی. تهران: انتشارات دانشگاه پیام نور، چاپ اول.
رستگار فسایی، منصور (1375). مقالاتی درباره زندگی و شعر سعدی. تهران: امیرکبیر.
ساجدى صبا، طهمورث (1383). از ادبیات تطبیقی. ﭘﮋوﻫﺶ ادﺑﻴﺎت ﻣﻌﺎﺻﺮ ﺟﻬﺎن. دوره 9، شماره 17، تابستان و پاییز، از ﺻﻔﺤﻪ 21 ﺗﺎ 28.
ستوده، هدایت اله (1374). درآمدیبرروانشناسیاجتماعی. تهران: مؤسسه انتشارات آوای نور.
سعدی شیرازی، مصلحالدّین (1382). گلستان سعدی. بر اساس نسخه محمدعلی فروغی. تهران: نشر سرایش.
سلطانی، منظر و ﻃﺎﻫﺮه ﺻﺎدقی (1390). ﺗﺼﻮﻳﺮﭘﺮدازی ﻋﺎﻃﻔﻲ (ﺧﺸﻢ و ﺗﺮس) در ﺑﻮﺳﺘﺎن ﺳﻌﺪی ﺑﺎ ﺗﻜﻴﻪ ﺑﺮ ﻣﺒﺎﺣﺚ روانشناسی. ﻓﺼﻠﻨﺎﻣﻪ ﺗﺨﺼﺼﻲ ﺳﺒﻚﺷﻨﺎﺳﻲ ﻧﻈﻢ و ﻧﺜﺮ ﻓﺎرﺳﻲ (ﺑﻬﺎر ادب، ﻋﻠﻤﻲ-ﭘﮋوﻫﺸﻲ)، ﺳﺎل ﭘﻨﺠﻢ، ﺷﻤﺎره اول.
السون، متیو. اچ؛ هرگنهان، بی. آر (1388). مقدمهای بر نظریههای یادگیری. ترجمه علیاکبر سیف. تهران: نشر دوران.
سیف، علیاکبر (1388). روانشناسی پرورشی نوین (روانشناسی یادگیری و آموزش). تهران: نشر دوران.
فرمهینی فراهانی، محسن (1378). فرهنگ توصیفی علومتربیتی. تهران: انتشارات اسرار دانش.
کدیور، پروین (1385). روانشناسی تربیتی. تهران: سمت.
کمیسیون ملی یونسکو (1366). ذکر جمیل سعدی. تهران: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره کل انتشارات و تبلیغات.
لفرانکویس، گایآر (1370).روانشناسیبرایآموزش.ترجمه منیجه شهنی ییلاق. تهران: چاپخانه آرین.
میدانی، مرضیه و علیرضا بخشایش (1391). بررسی تطبیقی نمودهای انسانگرایی در گلستان سعدی با رویکرد روانشناسی انسانگرا.
کاوشنامه زبان و ادبیات فارسی،
شماره 24.
نظری، جلیل؛ الهیزاده، صغری و خسرو رمضانی (1391). نقد روانشناختی گلستان سعدی. فصلنامهپژوهشنامهادبیاتوزبانشناسی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد فیروزآباد، سال اول، شماره اول.
یوسفی، غلامحسین (1386). چشمةروشن،دیداریباشاعران. تهران: انتشارات علمی.
Bibliography
Kafafi, Mohammad Abdolsalam. (1389/2010). Adabiyate Tatbighi (Comparative literature).Tranl. by Seyyed Hossein Seyyedi. 2. Ed. Mashhad: Behnashr.
Bandura, Albert. (1390/2001). SOCIAL COGNITIVE THEORY: An Agentic Perspective. Department of Psychology. Stanford University, Stanford, California 94305-2131, l52:1–26.