TY - JOUR ID - 19128 TI - دگرگونی‌های صرفی نحوی در تقابل رویارویی مقولات صرفی نحوی در زبان فارسی و آلمانی JO - پژوهش ادبیات معاصر جهان JA - JOR LA - fa SN - 2588-4131 AU - البرزی, پرویز AD - Y1 - 2007 PY - 2007 VL - 12 IS - 40 SP - EP - KW - آموزش زبان KW - تداخل KW - تقابل KW - درس زبان خارجی KW - مقولات صرفی نحوی DO - N2 - بدیهی است که زبان‌آموزان بومی به هنگام فراگیری زبان بیگانه ساختارهای زبان مادری خود را بر زبان بیگانه اعمال می‌کنند. عنصر تداخل به عنوان یک پدیدة زبان‌شناختی به زبان‌آموز امکان می‌دهد تا عناصر زبان بیگانه را به سهولت بیاموزد. در این خصوص نظریه‌های زبان‌شناسی مقابله‌ای اهمیت مهمی دارد. بر این اساس در مقالة حاضر توصیف نمونه‌وار حوزة بحث‌انگیز مقولات دستوری در زبان آلمانی و فارسی ارایه می‌شود. اهمیت نوشتة حاضر این است که مدرسان زبان هر آنچه که دانشجویان در تمایزات دستوری از یادگیری زبان ارایه می‌دهند در نظر بگیرند. با منظور نمودن پدیده تقابل این مشکل تا حدودی حل می‌شود که زبان آلمانی به عنوان زبان بیگانه از دیدگاه هر زبان‌آموز بومی قابل فهم و درک باشد. UR - https://jor.ut.ac.ir/article_19128.html L1 - https://jor.ut.ac.ir/article_19128_6d4d57151198e0585474624a6e169378.pdf ER -