TY - JOUR ID - 12431 TI - کاربرد حرف تعریف توسط زبان آموزان خارجی: ایها م در مقابل معرفه JO - پژوهش ادبیات معاصر جهان JA - JOR LA - fa SN - 2588-4131 AU - جمشیدیان, توران AD - Y1 - 2005 PY - 2005 VL - 10 IS - 27 SP - EP - KW - اصل اقتصادی بودن KW - ایهام در مقابل معرفه KW - مراحل کلامی KW - معنای کاربردی KW - هم زمینه سازی DO - N2 - در این مقاله سعی بر این است که آشکار گردد‘ زبان آموزان فارسی زبان در یادگیری زبان انگلیسی در کدامیک از مهارت های شناختی و یادگیری حروف تعریف موفق ترند؛ همچنین معلوم گردد حروف تعریف در زبان شناسی مقابله ای می توانند شامل ایهام و یا معرفه و یا هر دو باشند. در این جهت یک پارامتر(Article Choice Parameter ) جهت انتخاب حرف تعریف پیشنهاد شده است که در آن تشخیص حروف تعریف دریک زبان بر اساس معرفه و یا ایهام میسر می شود. برای مشخص نمودن این موضوع‘ معرفه و ایهام در هر دو زبان انگلیسی و فارسی مورد مطالعه قرار گرفته و سپس با یکدیگر مقایسه شده اند. یافته ها نشان می دهد که مشکل اصلی زبان آموزان فارسی زبان‘ شناخت معرفه و ایهام درزبان انگلیسی است؛ که در مقایسه با شناخت حروف تعریف زبان آموز با مشکلات کمتری مواجه است. اصل اقتصادی بودن UR - https://jor.ut.ac.ir/article_12431.html L1 - https://jor.ut.ac.ir/article_12431_50585ce69d5a16dfb89629e97fa7b511.pdf ER -