%0 Journal Article %T ورودی (Input)در یادگیری زبان دوم %J پژوهش ادبیات معاصر جهان %I دانشگاه تهران %Z 2588-4131 %A اکبری, احمدرضا علی %D 2009 %\ 02/19/2009 %V 13 %N 48 %P - %! ورودی (Input)در یادگیری زبان دوم %K پردازش %K خروجی %K دستگاه صوتی %K زبان دوم %K واج‌شناسی %K ورودی %R %X یادگیری یک زبان جدید در کنار زبان‌های اول، یعنی زبان‌های مادری را یادگیری زبان دوم می‌نامیم. شیوه‌های یادگیری زبان دوم بر حسب عواملی نظیر سن یادگیرنده، هدف یادگیری و نیز میزان مطلوب تسلط به زبان جدید تغییر می‌یابند. این مسئله حائز نقش بزرگی است که آیا زبان جدید به صورت سنتی یا به عبارت دیگر حضور در کلاس درس و توسط دروس تعلیمی آموخته شود، یا بدون آن. بنابراین یادگیری زبان دوم به دو نوع هدایت شده و هدایت ناشده تقسیم می‌شود، در حالی که در یادگیری هدایت ناشدة زبان دوم محوریت یادگیری بر روی ارتباط نزدیک و فعال با زبان دوم و یا افراد تکلم کنندة آن زبان می‌باشد و در واقع امر یادگیری بصورت نامنظم و بدون سیستم انجام می‌پذیرد، در یادگیری هدایت شدة زبان دوم این امر توسط دروس برنامه‌ریزی شده و دارای سیستم صورت می‌گیرد. در هنگام یادگیری زبان دوم باید واج شناسی و دستگاه صوتی زبان جدید (در کنار دیگر قسمت‌های تشکیل دهندة آن زبان جدید) یاد گرفته شود. در دستگاه صوتی با سه مرحلة ورودی (Input)، پردازش (Verarbeitung) و خروجی (Output) مواجه هستیم. مقالة حاضر مبحث ورودی را که بیش از هر چیز به قدرت شنوایی فرد یادگیرنده بستگی داشته و در عین حال تحت تأثیر دانش زبانی او نیز می‌باشد، بردسی می‌کند و و فرآیندهای مختلف این پدیده را مورد مداقه و ارزیابی قرار می‌دهد. %U https://jor.ut.ac.ir/article_27669_ebbd4158ddd6f34c5f1d24826c28b622.pdf