%0 Journal Article %T روش های مورد استفاده در کتب آموزش زبان اسپانیایی به خارجی ها %J پژوهش ادبیات معاصر جهان %I دانشگاه تهران %Z 2588-4131 %A الهی, علی فیض %D 2005 %\ 12/22/2005 %V 10 %N 28 %P - %! روش های مورد استفاده در کتب آموزش زبان اسپانیایی به خارجی ها %K آموزش- یادگیری %K روش %K روش شناسان %K زبان اسپانیایی %K زبان دوم %K عملی- تجربی %K فرایند %K مهارت های چهارگانه %R %X گزینش کتاب و اطلاعات آموزشی لازم برای یک دورة آموزشی زبان اسپانیایی‘ به عنوان زبان خارجی ‘ مستلزم به کارگیری عوامل متعددی است. اگر چه اصول و قواعد فرایند تعلیم- یادگیری زبان اسپانیایی ‘ به عنوان زبان خارجی‘ در طول تاریخ نه چندان طولانی خود‘ تحول آشکاری را تجربه کرده است‘ با این وجود هیچ گونه وحدت نظری بین آنچه که در ایران به عنوان آموزش زبان اسپانیایی مطرح است و آنچه که در سایر کشورها اتفاق می افتد‘ وجود ندارد. در ایران در حال حاضر نزدیک به 1100 دانشجو در مقاطع و دانشگاه های مختلف به آموزش و یادگیری زبان اسپانیایی اشتغال دارند. اگر چه هدف اصلی این دوره ها آموزش زبان اسپانیایی به عنوان زبان دوم و با انگیزة رفع نیازهای جامعه است ‘ ولی هیچ اتفاق نظری بین روش ها و کتاب های مورد استفاده و نیازهای جامعه وجود ندارد. هدف از این بررسی اعمال نگرشی متفاوت و پی بردن به راه و رسمی معیار برای تسلط بر اصول و روش معتبر تدوین و تألیف کتاب های آموزش زبان اسپانیایی برای دانشجویان فارسی زبان با در نظر گرفتن اصول نوین و علمی روز و رفع نقایص موجود است. %U https://jor.ut.ac.ir/article_12487_3b8a915f1ad0083f63d3dd91043591e7.pdf