%0 Journal Article %T راهبردهای کنشی زبان آموزان در آزمون کلوز %J پژوهش ادبیات معاصر جهان %I دانشگاه تهران %Z 2588-4131 %A وحیدی, ثریا %D 2005 %\ 11/22/2005 %V 10 %N 27 %P - %! راهبردهای کنشی زبان آموزان در آزمون کلوز %K آزمون زبان %K آزمون کلوز %K راهبردهای فراگیری %K راهبردهای کنشی آزمودنی ها %K روش پروتکل کلامی %K مصاحبه %R %X این تحقیق به بررسی مهارت های فردی زبان آموزان در مرحلة سنجش تحت عنوان «راهبردهای کنشی» هنگام انجام آزمون کلوز(cloze) می پردازد. هدف این بررسی تحلیل و تبیین این موضوع می باشد که آزمودنی ها از چه راهبردهای کنشی‘ در انجام آزمون کلوز استفاده می کنند و این که در واقع چگونه به انتخاب این راهبردها می رسند. داده های این تحقیق از تعدادی از دانشجویان دختر و پسر دورة کارشناسی زبان و ادبیات انگلیسی دانشگاه شیراز از طریق انجام یک آزمون کلوز و سپس از روش مصاحبه و پروتکل کلامی جمع آوری شده است. تحلیل داده های این تحقیق بر اساس چارچوب نظری روبین(Rubin) و دسته بندی راهبردی کنشی ارائه شده توسط او انجا م گرفت و نتایج فوق بدست آمد: الف) تأثیر راهبردهای اصلاحی (Monitoting) در انجام آزمون و انتخاب راهبرد ب) نقش و تأثیر ترجمه به زبان اول در انجام آزمون ج) استفاده از روش چند راهبردی در قسمت های مشکل آزمون. %U https://jor.ut.ac.ir/article_12432_e7e5c6d5749b875d681e7e180f6432f8.pdf