@article { author = {بابازاده, جمیله}, title = {-}, journal = {Research in Contemporary World Literature}, volume = {13}, number = {47}, pages = {-}, year = {2009}, publisher = {University of Tehran}, issn = {2588-4131}, eissn = {2588-7092}, doi = {}, abstract = {}, keywords = {}, title_fa = {بررسی مسائل مرتبط با آموزش اصطلاحات و تعبیرات روسی}, abstract_fa = {علیرغم موفقیت‌ها و کسب دستاوردهای قابل توجه‌ای که در زمینه بررسی علمی مسائل مرتبط با علم اصطلاح‌شناسی روسی بدست آمده است، هنوز مسائل و مشکلات پیش روی آموزش اصطلاحات و تعبیرات روسی در عرصة زبان‌شناسی آموزشی آنطور که باید مورد بررسی و مطالعه قرار نگرفته است. مقاله حاضر به مسئله اساسی انتخاب معقولانه مواد درسی مربوط به اصطلاحات و تعبیرات زبانی و آموزش آن به زبان‌ آموزان ایرانی اختصاص دارد. انتخاب موفق مواد درسی مربوط به اصطلاحات و تعبیرات که متناسب با مهارت و تسلط در کاربرد عملی آن باشد، تنها در صورتی میسر می‌باشد که در انتخاب مواد درسی مربوط به اصطلاحات و تعبیرات، هم مسائل زبان‌شناسی (کاربرد معمولی از نظر سبک گفتار) و هم مسائل آموزشی (قابل دسترس بودن و استحکام در یادگیری) لحاظ گردند. تجربه چندین ساله تدریس اصطلاحات و تعبیرات روسی در دانشگاه تهران و کار پژوهشی فراوان، به مؤلف مقاله حاضر امکان چاپ کتاب درسی «اصطلاحات و تعبیرات روسی در مراکز آموزشی ایران» را داده است که این کتاب به عنوان اولین تلاش در جهت انتخاب و ساماندهی مواد درسی مربوط به اصطلاحات و تعبیرات روسی در کتاب‌های درسی برای زبان‌آموزان ایرانی محسوب می‌شود. مقاله حاضر به بررسی مهمترین عوامل و شرایط تأثیرگذار در روند آموزش اصطلاحات و تعبیرات روسی به زبان‌آموزان ایرانی می‌پردازد که به نوبه خود مبانی نظری کتاب درسی تألیفی را شکل می‌دهند.}, keywords_fa = {تدوین و انتخاب,زبان‌آموزان ایرانی,علم اصطلاح‌شناسی روسی,معیار,یادگیری}, url = {https://jor.ut.ac.ir/article_27657.html}, eprint = {https://jor.ut.ac.ir/article_27657_63ba4669007d0a7d50db0ec7a10b021f.pdf} }