@article { author = {Ghonsooly Hazare, Behzad and Khaghaninezhad, M. Saber and Shahriari Ahmadi, Hesam-al-din}, title = {Formulaic Writing: A Novel Approach to Writing Instruction}, journal = {Research in Contemporary World Literature}, volume = {14}, number = {56}, pages = {-}, year = {2010}, publisher = {University of Tehran}, issn = {2588-4131}, eissn = {2588-7092}, doi = {}, abstract = {The present study seeks to introduce and investigate an approach to teaching writing in the EFL classroom which draws heavily on the use of formulaic expressions. In contrast to its predecessors, this approach includes both the application of process writing techniques and the teaching of grammar and vocabulary into its syllabus. Two groups of 30 EFL learners participated in this study. One group was taught writing through the proposed method, while the other group received instruction of a grammatical and structural nature. Following the courses, learners of both groups were asked to write an argumentative essay. A comparison of the essays written by the participants of the two groups revealed that those who were taught with the formulaic approach were more successful in fulfilling the purpose of the task, as well as creating more coherent and structurally accurate texts. The authors of this study argue for the use of formulaic expressions in teaching writing, especially in proficiency test preparation courses, due to its usefulness in fulfilling the communicative requirements of such examinations.}, keywords = {Argumentative Essay,Formulaic Expressions,Formulaic Writing,Process Writing}, title_fa = {آموزش مهارت نوشتار از طریق عبارات پیش‌ساخته: روش نوینی در آموزش مهارت نوشتار}, abstract_fa = {این پژوهش کوشیده است تا روش نوینی را برای آموزش مهارت نوشتار معرفی و بررسی نماید که بر استفاده از اصطلاحات پیش ساخته (formulaic expressions) تأکید دارد. بر خلاف روش‌های رایج آموزش مهارت نوشتار، این روش علاوه بر آموزش دستور و واژگان زبان به آموزش نوشتار فرآیندی نیز (process writing) اهتمام می‌ورزد. دو گروه 30 نفره از زبان‌آموزان در این پژوهش شرکت داشته که یکی بر اساس این روش نوین و دیگری بر پایه آموزش دستور و واژگان به فراگیری مهارت نوشتار پرداخته‌اند. پس از پایان دوره، از زبان‌آموزان دو گروه خواسته شد که یک متن استدلالی بنویسند. نتایج که به کمک تعدادی t-test حاصل شدند نشان داد که زبان‌آموزانی که با روش نوشتار اصطلاحی (formulaic writing) آموزش دیده‌اند، هم از نظر انتقال معنا و هم از نظر استفادة صحیح از ساختار موفق‌تر بوده‌اند. تهیه‌کنندگان این پژوهش معتقدند که استفاده از روش نوشتار اصطلاحی (formulaic writing) در بهبود مهارت نوشتار به ویژه در دوره‌های افزایش سطح زبانی و آمادگی برای ادامه تحصیل در خارج از ایران که اهداف ارتباطی بیشتری را شامل می‌شوند، به صورت غیر قابل انکاری مفید است.}, keywords_fa = {Argumentative Essay,Formulaic Expressions,Formulaic Writing,Process Writing}, url = {https://jor.ut.ac.ir/article_20560.html}, eprint = {https://jor.ut.ac.ir/article_20560_0ff1bb4eb6ea75161bb3beb666cf2302.pdf} }